  • Data: 2011-08-22 09:17:07
    Temat: Re: Rozdzielnia elektryczna
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale po co od razu taki agresywny ton?

    ok, sorry... trochę mnie poniosło, ale poczułem oddech nagonko na
    swoim karku, dlatego tak reaguję...:-)

    > Od strony użytkowej całkowicie bez sensu moim zdaniem bo wywalenie
    > różnicówki spowowoduje brak prądu praktycznie w całym domu. To samo z
    > różnicówką od oświetlenia- jak dasz trójfazowa z rozdziałem na obwody eskami
    > to jej zadziałanie pozbawi oświetlenie w całym domu.

    masz rację, można to było zrobić na 1 fazowych, z tym, że dla mnie
    wywalenie różnicówki, nie jest sytuacją normalną ale awaryjną, nie
    zdarzającą się często, więc ważniejsze było potencjalnie pewne
    zabezpieczenie wszystkich obwodów, niż zastanawianie się nad
    ciemnością w domu... mam jeszcze latarkę...:-)
    A w przypadku

    > Dodatkowe zagrożenia jakie niesie stosowanie różnicówki trójfazowej do
    > obwodów jednofazowych opisał Janko Walski i brzmi to sensowni ale się do
    > tego nie odnosze bo nie jestem fachowcem w tej dziedzinie

    ja się odniosę, bo też o tym słyszałem... hipotetycznie, bo janko jest
    pierwszym, który twierdzi, że widział to często i nawet naprawiał
    urządzenia uszkodzone z tego powodu... zapomniał jeszcze, że na
    wypadek takich sytuacji sa jeszcze eski za tymi róznicówkami...:-)

    > Ale jeśli dobrze rozumie proponowałeś  zabezpieczyć wszystkie obwody
    > gniazdek róznicówka 3 fazowa a dodatkowo jeszcze do "lodówki, kuchenki,
    > bojlera, zmywarki itp" róznicówki jednofazowe. Czyli co? Proponujesz
    > stopniowanie różnicówek?

    nie, żadne tam stopniowanie... no jedno tylko... róznicówka
    "przeciwpożarowa zaraz po wyłączniku głównym i przeciwprzepięciówce...
    ale ona jest po pierwsze na duży prąd i przede wszystkim S/A czyli
    zwłoczna... nie powinna nigdy zadziałać bez powodu, dla którego jest
    zastosowana...
    dalej podział równoległy na róznicówkę 3 fazową + kilka 1 fazowych
    esek dla gniazdek, 3 fazową + kilka 1 fazowych esek dla oświetlenia, 3
    fazową + 3 fazowa eska dla kuchenki, 3 fazową + 3 fazowa eska dla
    ogrzewania elektrycznego, 3 fazową + 3 fazowa eska dla budynku
    gospodarczego i gniazda siłowego, 3 fazową i kilka 1 fazowych esek dla
    obwodów zewnętrznych, oraz kilka róznicówek 1 fazowych z członem
    nadprądowym na urządzenia: bojler, zmywarka, pralka, kominek, itp...

    > to co pisze Janko walski tutaj
    > brzmi akurat sensownie i rozsądnie

    janko przedstawia swoją opcję rozwiązania instalacji, to dobrze... ale
    miesza z błotem inne opcje... to źle... ja się nie upieram, że moja
    instalacja jest najlepsza, ale że jest bez sensu, niebezpieczna i źle
    zaprojektowana, a moja wypowiedz najbardziej bzdurna jaką słyszał, z
    tym się nie zgodzę...
    poza tym myli się w kilku sprawach... o czym już w innych postach

    pozdrawiam
    s_13