    From: Miki <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rozgałęzienie ze skrzynki bezpiecznikowej
    Date: Fri, 14 May 2010 02:50:11 -0700 (PDT)

    > Pytanie czy skrzynka z licznikiem jest twoja czy energetyki. Jesli budowana
    > ostatnio to raczej energetyki. Inaczej - płaciłes za skrzynke licznikową
    > osobno czy nie? Bo jesli jest twoja to mozesz robic w niej co chcesz (poza
    > rozplombowaniem ukladu), jesli energetyki to mozesz jesli energetyka
    > pozwoli.

    Płaciłem wszystko razem za przyłącze 13 kW, nie pamiętam czy była
    wyszczególniona osobno skrzynka.
    Podłączenie zrobione 2 lata temu.

    > Więc jesli twoja to za licznikiem dajesz dwa S-y, jeden dla domu, drugi dla
    > garażu, nikogo o zdanie nie pytasz. (lub chociaz tylko dodatkowy dla garazu)

    Tak właśnie chciałem zrobić, tylko trochę boję się pracować pod
    napięciem... :-P

    > Wersja uproszczona jest taka ze po prostu podłączasz drugi przewód
    > równolegle na zaciski z domowym i koniec, tyle ze jak ci w garazu
    > bezpieczniki padną to i w domu nie bedziesz mial napiecia.
    >
    > b.

    Przed chwilą dowiedziałem się z czym może być problem:
    W rozdzielni w domu mam zainstalowany tzw. ogranicznik mocy (czyli S-
    ka C20)
    Może właśnie dlatego nie mogę podłączyć w skrzynce, bo trzeba by
    przenieść ten ogranicznik mocy do skrzynki w płocie, i dopiero za nim
    zrobić rozgałęzienie na dom i garaż.
    Można go przenieść?
    Mam przecież kluczyk do licznikowej części skrzynki - w razie
    przeciążenia mogę sobie sam ten ogranicznik włączyć. Miejsca jest
    dosyć, a tablica z licznikiem umożliwia zaplombowanie takiego
    ogranicznika.
    Są jakieś przeciwwskazania?
    Miki