    From: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rozgrzalem podlogowke.
    Date: Thu, 29 Oct 2009 18:39:19 +0000 (UTC)
    <hc4jrc$fg$1@news.interia.pl> <hc4o2a$pi2$1@news.onet.pl>
    <hc5aqu$qc6$1@news.interia.pl> <hc6a72$8tb$1@news.onet.pl>
    <hc6c63$ff$1@news.interia.pl> <hc6e2r$kb8$1@news.onet.pl>
    <hc6e4v$2l9$1@news.interia.pl> <hc6gcr$rfa$1@news.onet.pl>
    <hc7lkt$aqu$1@inews.gazeta.pl> <hc7ro1$hjf$1@news.interia.pl>
    <hc7v3g$f54$1@inews.gazeta.pl>

    Jacek \Plumpi\ <p...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wręcz przeciwnie :)
    > Podłogówkę zasilasz wodą o stałej temperaturze i stałym przepływie, która
    > nie jest w stanie ogrzać pomieszczeń do wymaganych temperatur. Taką
    > temperaturę uzyskujesz stosując mieszacz lub też zasilając podłogówkę
    > powrotem z grzejników. Natomiast grzejniki zasilasz wyższą temperaturą
    > wprost z kotła i tu możesz użyć zaworów termostatycznych lub tarmostatu
    > pokojowego, który steruje grzejnikami.

    Zgadzam się, taki uklad ogrzewania pobocznych pokoi(na dwóch
    kondygnacjach) działa u mnie od
    ponad 12 lat.W kazdym pokoju na grzejniku zawory termostatyczne trzymają
    indywidualne nastawy, chociaż otrzymują wodę o jednakowej temp.( tez ze
    sterowania pogodowego)Nie mam co prawda podłogówki, ale układ otwartych
    pomieszczeń głównych w domu( coś zdaje sie podobnego jak ma Maniek4 - i tu
    też są grzejniki, ale doswiadczalnie skryzowałem im zawory(głowice są tu
    niepotrzebne!) i utrzymują mniej wiecej stała temperaturę(nie jest idealnie
    równa temperatura, bo otwarte pomieszczenia są na 2 poziomach)W swoim czasie
    wazne było empiryczne dobranie krzywej grzewczej dla domu, na sterowniku i
    nie "wywijanie" tym parametrem.Dalej mozna sobie zmieniać temp.wody w kotle,
    na zasilaniu,itp. Zastanawia mnie podawana przez przedmowców alarmującym
    tonem okoliczność, że
    pompy pracują prawie non stop. Nie bardzo sobie wyobrażam jak w ukladzie
    wymuszonej cyrkulacji w cieńkich rurkach mogłyby nie pracować w okresie
    zimowym. U mnie pompa cyrkulacyjna c.o.pracuje na 1wszym biegu cały okres
    grzewczy.Pompa ładująca C.w.u włącza się w razie potrzeby ale to inny temat.
    Jak w układzie więcej niż jednej kondygnacji budynku i cieńkich rur
    zasilajaco-powrotnych opłaca się stosować okresowe załączanie pomp(y)??