  • Data: 2016-06-09 21:08:20
    Temat: Re: Rozkminki wentylacyjne
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 12:48:16 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Wiesz... ja koszę niżej bo chwilowo muszę. Chwastnica rośnie mi w bok
    > skubana i dopiero jak ma ok 10cm to podnosi się do góry.

    Ja w zeszlym roku kosilem na "dwojce" ale przez caly sezon - w lato
    zdecydowanie powinienem wyzej, bo po zeszloroczych upalach trawnik
    uschnal mocno :(

    > W zeszłym sezonie kosiłem wyżej bo to dla trawy zdrowsze - nie wysycha
    > tak i jest bardziej odporna na chwasty.

    Na chwasty to niekoniecznie - chwasty ciete nisko szybciej zamieraja,
    a trawa koszona nisko - szybciej sie rozkrzewia i nie zostawia miejsca
    dla chwastow :-)

    > Trzeba tylko uważać z podlewaniem aby nabawić się choroby grzybowej -
    > podlewanie więc raczej o świcie niż na wieczór.

    Dlatego automatyczne nawadnianie to mus jak sie chce miec porzadny
    trawnik i puszczanie go o 2-3 w nocy :-) Reczne podlewanie ze szlaucha
    to u mnie z 3h roboty i robie to rzadko - tylko jak naprawde jest susza
    ale wtedy to juz troche za pozno bo trawa robi sie szybko rzadsza i
    ziemia wysycha jeszcze szybciej :)

    > Masz piękną gęstą darń no i niestety trzeba kosić często, tym bardziej,
    > że nawoziłeś jak piszesz, więc i siłę wzrostu ma teraz większą.
    >
    > U can't have it all ;-)

    No niestety ;) Dzisiaj skosilem i jest bajeczka:

    http://szyna.civ.pl/trawa/IMG_20160609_202805.jpg

    Prawie na calej powierzchni ktora tu widac byl w zeszlym roku perz o ktorym
    wczesniej pisalem :-) Dzisiaj zero sladow!

    A niedlugo znowu ja troche potne wzdluz i wszerz przy montazu nawadniania ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.