eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieRóżna grubość styropianu (izolacja zewnętrzna ścian) › Re: Różna grubość styropianu (izolacja zewnętrzna ścian)
  • Data: 2011-09-19 22:14:53
    Temat: Re: Różna grubość styropianu (izolacja zewnętrzna ścian)
    Od: yarecky <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-19 20:14, Bogdann pisze:

    > Hej
    >
    > Poniekąd słusznie zauważyłeś - chodzi też o względy estetyczne :) Bo od
    > północy mam praktycznie samą ścianę (małe okienko do łazienki i garażu),
    > natomiast od południa i zachodu mam duże przeszklenia. Nie chciałbym 20cm
    > styropianu, bo wtedy okna będą bardzo głęboko osadowione w styropianie (okna
    > są 3 cm obsadzone poza obręb ścian).
    >
    > W projekcie mam ocieplenie 15cm styropianu, ale zastanowilem się, czy
    > gdbybym dorzucil 5cm od polnocy, czy budynek bylby cieplejszy na tyle, ze
    > mialoby to sens.

> [...]
    Też tak zrobiłem - 16cm na trzech ścianach / 20cm na północnej.
    Optycznie nie widać różnicy, czy jest cieplej? Zapewne w niewielkim stopniu.
    Jeśli mogę coś doradzić, to kup styropian frezowany i nieco twardszy niż
    najtańsze fasadowe. Bardzo dobrze się to obrabia, klei, no i
    minimalizujesz kolejne mostki na łączeniach płyt.

    Pozdrawiam,
    Yarecky.