    From: QbaB <Q...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rura kanalizacyjna- ocieplenie?
    Date: Wed, 6 May 2009 23:03:59 -0700 (PDT)

    On 6 Maj, 09:24, "Tadeusz" <w...@n...pl> wrote:
    > Rura kanalizy 160 mm wychodzi z domu na poziomie 30- 40 cm   i poprowadzona
    > będzie dalej do szamba . Czy nalażałoby ją ocieplić , jesli tak, to czym. ?
    > Jakie jest wasze zdanie?
    >
    > Pozdrawiam
    > Tadeusz

    Ja bym ocieplił jednak, zwłaszcza jezeli jest to szambo a nie tylko
    studzienka pośrednia.
    Widziałem raz jak sie sąsiad męczył z kopaniem w srodku zimy bo mu
    rura zamarzła, a odległość od domu miał chyba z 5 m.
    Podejrzewam że para może sie osadzać na rurze i tak kolejne warswy az
    w końcu przelot się zamyka.
    Uwierz mi kopanie w zmarzniętej ziemi to jest bardzo trudna robota
    nawet dla ciężkiego sprzętu.
    Sam kiedyc kopałem aby dostac sie do zamarzniętej rury z wodą,
    wyglądało to tak że paliliśmy ognisko, troszke odkopaliśmy, znowu
    ognisko i tak dalej.
    Później podgrzewaliśmy rurę ale i tak nie pomogło a brat chyba do
    kwietnia nosił wode do domu wiadrami (od końca grudnia)
    Wracając do tematu.
    Myśle że należy ocieplić chociaż trochę, wystarczy zapewne, jak ktos
    napisał, keramzyt lub jakaś inna lekka zasypka.

    Pzdr
    QbaB