  • Data: 2011-11-28 11:35:14
    Temat: Re: Rura w kominie wymagana ?
    Od: Robert G <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > Dodatkowo działa w sposób modulowany czyli osiąga moc , przechodzi w
    > podtrzymanie i gdy temp. spadnie to znów zwiększa moc ...

    Masz sterownik z PID...?
    Może przełącz go na ręczne sterowanie i pobaw się trochę ustawieniami.
    Jak będzie działał w trybie dwustanowym, bez modulacji mocy palnika, to
    temp spalin będzie wyższa, bo chwilowa moc też. I... podnieś temp na
    kotle :-). To nie poskutkuje zwiększeniem zużycia opału, a spowoduje
    podniesienie temperatury spalin.

    Co do rury... może kwasówka - taka jak dla gazowych...?
    Ja u siebie na razie nie zauważyłem tego typu problemów, ale... nie
    właziłem na komin :-))).
    Mam komin murowany, a sam wkład jest z ceramiki owiniętej wełną mineralną.

    Tyle, że u mnie kocioł działa w dwustanowym trybie - albo pracuje
    palnik, albo stoi w stanie podtrzymania. W czasie pracy temp spalin nie
    jest za wysoka - da radę na rurze położyć rękę i lekko tylko parzy. Też
    myślę nad tym problemem, bo nie bardzo uśmiecha mi się przebudowywać
    komina po dwóch, trzech latach.

    pozdr
    Robert G.