  • Data: 2011-11-28 16:34:40
    Temat: Re: Rura w kominie wymagana ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Masz sterownik z PID...?
    > Może przełącz go na ręczne sterowanie i pobaw się trochę ustawieniami.
    > Jak będzie działał w trybie dwustanowym, bez modulacji mocy palnika, to
    > temp spalin będzie wyższa, bo chwilowa moc też. I... podnieś temp na
    > kotle :-). To nie poskutkuje zwiększeniem zużycia opału, a spowoduje
    > podniesienie temperatury spalin.

    Mam PIDa.

    Przez pewien czas (2-3 tygodnie) piec działał na 50 stopniach ...
    Obserowałem piec i nie widziałem żadnej wody ...
    Paliwo suche , 3 miesiące suszone ...

    Być może to była wina tch 50 stopni ale mam przecież zawór
    czterodrożny a punkt rosy w przypadku węgla jest poniżej około 35-45
    stopni więc ...
    To nie to ..

    Ale dla pewności wróciłem do 60 stopni ...

    Dodatkowo uszczelniłem czopuch , bo mimo że mam rury kielichowe (takie
    czarne) i nie powinno być nieszczelności to mogło przez połączenie
    rura czopuch dostawać się "lewe" powietrze , ale to tylko takie
    gadanie , bo nie wiadomo co było powodem ...

    Dodatkowo ociepliłem na poddaszu komin , może nie super dokładnie ,
    ale powinno pomóc a jak nie pomoże to nie zaszkodzi ...

    Ty masz lepiej bo masz wkład i do tego ocieplony. Ja mam tradycyjny
    komin ale za to nie mam tradycyjnego pieca :)
    Zapewne gdybym miał zwykły piec bez podajnika i elektroniki , taką
    zwykłą kozę problemu bym nie znał ,bo większośc ciepła by uciekła
    kominem a w nowoczesnym piecu jednak tego ciepła już aż tak dużo nie
    traci się przez komin. ...

    > Tyle, że u mnie kocioł działa w dwustanowym trybie - albo pracuje
    > palnik, albo stoi w stanie podtrzymania. W czasie pracy temp spalin nie
    > jest za wysoka - da radę na rurze położyć rękę i lekko tylko parzy. Też
    > myślę nad tym problemem, bo nie bardzo uśmiecha mi się przebudowywać
    > komina po dwóch, trzech latach.

    Jutro ma wejść budowlaniec na dach i zobaczyć co tam słychać w
    kominie ...
    na razie chyba zostanę przy 60 stopniach i będę czekał co się dalej
    będzie działo ...
    mam nadzieję że przyjdzie zima (jakiś wariat ze mnie ;) , bo dzięki
    temu szybciej osuszę dom a zarazem dam większą moc w komin ;)