    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: SSO - prośba o ocenę jakości prac
    Date: Mon, 24 Oct 2011 20:48:11 +0200

    Dnia 24-10-2011 o 16:18:11 brunet.wp
    <S...@s...comusun_wielkie_lit
    ery> napisał(a):

    > Na forum muratora dostałem taką oto opinię o zbrojeniu mojego stropu:
    >
    > "U bruneta , mimo jego staranności i staranności kierownika sa błedy w
    > zbrojeniu stropu..pewnie kierownik od drogownictwa. Pręty są nie w tej
    > kolejności co powinny i brak jest gdzieniegdzie prawidłowych zakotwień
    > prętów (przy podciągu, wieńcu pręty równoległe do nich powinny iść pod
    > prętami głównymi a jest odwrotnie..chyba że wzrok mi sie pop..rzył.
    > Widziałem pręt górny zakończony w strefie rozciąganej bez zagiecia)
    > Strop sie nie zawali bo ze zbrojeniem to jest ostro przegiety z ilościa.
> [...]
    Bo pierniczy, zbrojenie masz dobrze zrobione, prętów żebrowanych nie trzeba
    zaginać na końcach, a pręty z siatki są prawidłowo wpuszczone w wieniec.
    Wieńce też dobrze zrobione.
    Jedynie co się mogę doczepić to do konstruktora że nie dał co 3 pręt
    dodatkowego pręta odgietego do góry przy podporze, tak się powinno robić
    ze wzgledu
    na siły ścinające działające na strop przy podporze, ale bez tego też
    wytrzyma,
    w końcu nikt nominalnie nie obciąża stropu.
    --
    Pozdr
    JanuszK