    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: SSO - prośba o ocenę jakości prac
    Date: Tue, 25 Oct 2011 17:04:19 +0200

    Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości
    news:j86hrb$8av$1@opal.futuro.pl...
    > Nie to nie są skurczowe.

    Widziałeś te rysy na którymś ze zdjęć?

    > One sie pojawiły z kilku powodów. Pierwszy to za późne wylanie betonu,

    Wylali skoro świt :)

    > brak zawibrowania, za małe otuliny

    Może gdzieniegdzie są trochę za małe, ale moim zdaniem mieszczą się w
    normie. Ile według Ciebie powinna wynosić otulina?

    > i źle powiązane zrojenie, np wiąza li co 2 pręty.

    Czy to aż tak istotne aby wpłynęło na rysy stropu? Powtarzam, że tych rys
    było raptem kilka (w dwóch przeciwległych narożnikach, cały środek w
    porządku).

    > To jest właśnie ta fuszerka. A to, że u wszystkich pęka to my wiemy. Pęka,
    > bo wszystkim robią źle.

    Nie, nie u wszystkich pęka. U mniej majster twierdził, że nie powinno
    popękać nic. Trochę popękało, ale to bez istotnego znaczenia na trwałość
    budynku. Może potem zaleję te rysy jakimś preparatem, aczkolwiek przyznam
    szczerze, że gdy chciałem pokazać te rysy kierownikowi przy kolejnej
    wizycie, to nie mogłem ich znaleźć. Trzeba by dokładnie zamieść strop,
    odkurzyć, przedmuchać, umyć...

    > Nie mogę wywnioskować jak ten strop sie opiera.

    Sądzę, że konstruktor dobrze zaprojektował ten strop.