  • Data: 2011-10-13 08:46:06
    Temat: Re: Samodzielna budowa kominka.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Macios" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j764na$pvr$1@node2.news.atman.pl...

    > Jak masz już "piec" to sprawdź w instrukcji lub u producenta jakie do mocy
    > powinny być wloty powietrza (cm2 na KW) - u mnie chyba 40cm2/KW i jaki
    > stosunek powierzchni kratek wlotowych do wylotowych (na górze) u mnie było
    > 1:1,4.

    Cenna uwaga.
    Instrukcję czytałem ale nie przypominam sobie aby było coś o tym wspomniane.
    Trzeba będzie producenta mękolić.
    Wkład u mnie to malusi bo tylko 10kW. Dom 150m2 ale on grzać ma tylko salon
    półotwartą kuchnię oraz korytarz i pośrednio ciepłym kominem sypialnię na
    górze i korytarz na górze. Kocioł gazowy w domu mam ustawiony na moc
    grzewczą około 12kW i to ze sporym nadmiarem - kiedyś na próbę zjechałem do
    8kW przy -20st i radził sobie - więc wkład 10kW to nie za mało.

    > Jak masz doprowadzenie powietrza z zewnątrz do spalania to dobrze :)
    > Nie dawaj go do "obmywania wkładu".

    OK.

    Czy ktoś z was ma zwykły murowany komin z wkładem ceramicznym o którym
    pisałem w wątku obok?

    Marek