  • Data: 2010-03-28 13:01:25
    Temat: Re: Schody ktore obiecalem pokazac
    Od: "na102" <g...@P...FM> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:814a52aa-faa3-4248-81da-c4ab5b6a8496@e7g2000yqf
    .googlegroups.com...
    On Mar 27, 7:20 pm, "Łukasz C." <a...@r...to> wrote:

    >hmm, zastanowmy sie,
    >zawod stolarza - wymagania na czeladnika - szkola zawodowa + 2 letnie
    >doswiadczenie zawodowe.
    >Zapewne stolarz przy schodach za 8kPLN zarabia wiecej niz nauczyciel
    >ktory uczy stolarza dzieci oraz lekarz po 8 latach nauki chemi
    >organicznej i biochemii
    >Cos jest tutaj nie tak, ale jak inny wola zaplacic analfabecie ktory
    >struga :-) fachowca to juz inna sprawa
    Skoro już obrażasz mój fach to zabiorę głos.Obrażać Cię nie będę, bo nie
    będę się zniżał do Twego poziomu.
    Porównujesz zarobek stolarza do nauczyciela to Ci wyjaśnię pewne rzeczy:
    Przyjmijmy ,że robisz schody dębowe , a więc wiedz, że cena m3 tarcicy nie
    bedzie niższa niż 2500.
    Jeżeli chcesz uzyskac fryzy w pierwszej klasie, (czyli takiej, jaką żądają
    klienci) to wydajność wyniesie 20%.
    Do ceny drewna dodaj cenę dobrych klei, lakierów i okuć.
    Te elementy zostają u klienta, ale dolicz do tego koszty transportu tarcicy
    do warsztatu i transportu schodów do Ciebie.
    Wytworzenie schodów też tanie nie jest, bo koszty parku maszynowego oraz
    pomieszczeń tanie nie są.Sam podatek w mojej gminie za średniej wielkości
    warsztat stolarski to 4000 rocznie(niestety, ale dla takiej produkcji
    potrzeba powierzchni to nie tak jak np. stomatolog, któremu starczy 20m2).O
    kosztach takich jak podatki ubezpieczenia amortyzacjach itp.itd. nie będę
    pisał , bo każdy ,kto kiedykolwiek prowadził działalność gospodarczą a tym
    bardziej w zakresie produkcji doskonale to zna i może bedzie ktoś chciał Ci
    to objaśnić.
    Wracając teraz do tego Twego przykładu nauczyciela , czy uważasz ze on ma
    też tak wysokie koszty związane z wykonywaniem swego zawodu? Weź także pod
    uwagę np. to, że nauczyciel dostanie pieniążki od nas za czas urlopu a ten
    stolarz musi sobie je wypracować.
    Co do Twych schodów to mi się osobiście podobają , to czy schody mają być
    drewniane czy wykonane z innych materiałów powinno wynikać nie z tego, kto
    i jaką ma kasę tylko od tego, jaki wystrój i charakter mają pomieszczenia,
    do których owe schody przylegają i prowadzą .
    Szkoda że tych schodów nie zrobiłeś jednak z drewna, bo wiedziałbyś ile
    wysiłku , pracy i narzędzi na to potrzeba , a po roku lub dwóch mógłbyś się
    przekonać, że wbrew pozorom wiedza o materiałach i technologii drewna jest
    niestety również potrzebna.
    Mimo wszystko pozdrawiam :) i życzę powodzenia przy budowie.
    ps.
    Nie oceniaj raczej ludzi po tym jakie kto szkoły kończył bo to bardzo
    mylące.A co do zawodów to każdy jest potrzebny ,nawet taki śmieciarz, bo bez
    niego i ten nauczyciel miałby syf przed domem.

    4979 (20100328) __________