    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <l0erp2$i4m$1@usenet.news.interia.pl>
    <b...@g...com>
    Subject: Re: Sezon idzie na rabanie.
    Date: Sat, 7 Sep 2013 14:34:14 +0200

    news:b8c3e09d-e748-4bb2-b901-43a98ccc970b@googlegrou
    ps.com...

    > Przytargam z firmy naladowanego UPSa - uciagnie przez paredziesiat
    > godzin
    > te w porywach trzy (a glownie jedna - od samego CO) pompeczki ~40W :)

    Oj chyba nie umiesz liczyć.
    No to policzmy razem.
    W UPS-ie masz 2 żelowe akumulatory o pojemnościach 7Ah i napięciach 12V
    co łącznie daje nam pojemność 14Ah i napiecie 24V przy połączeniu
    szeregowym akumulatorów.

    Pompka o mocy 40W pobiera 40 / 230 = ok. 0,17A
    Podczas pracy UPS-a będzie pobierany prąd z akumulatorów. Załóżmy, że są
    one połączone szeregowo i dają na wyjściu 24V
    Zatem wartość pobieranego prądu z akumulatów będzie wynosić 40 / 24 =
    ok. 1,6A

    Przy poborze prądu 1,6A, UPS zasili tę popmkę przez 14 / 1,6 = 8 i 3/4
    godziny, czyli przez 8 godzin 45min
    W rzeczywistości ten czas będzie o wiele krótszy, ponieważ sprawność
    UPS-a jest mniejsza niż 100%, a do tego nie da się wykorzystać pełnej
    pjemności akumulatorów, gdyż elektronika UPS-a zabezpiecza akumulatory
    przed pełnym rozładowaniem, które może bezpowrotnie uszkodzić taki
    akumulator. Myślę, że na takim UPS-ie ta pompka nie popracuje dłużej jak
    4-5 godzin.
    Ponadto nie z każdym UPS-em pompka będzie współpracować. Teraz kwestia
    jaki masz ten UPS w firmie.

    Aby móc zasilić z UPS-a tę pompkę przez 20 godzin to biorąc pod uwagę
    sprawność UPS-a oraz niemożliwość pełnego rozładowania to musiałby on
    posiadać wbudowane 2 12V akumulatory o łącznej pojemności 40-50Ah.

    Zapominasz też, że w przypadku kominka z płaszczem wodnym nie tylko
    musisz zasilić pompkę, ale także i sterownik kominka wraz z dmuchawą.
    Tak więc zapotrzebowanie na energię rośnie.