    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Skad abstrakcyjne ceny
    Date: Tue, 9 Jun 2015 14:51:21 +0200

    dyskusyjnych:ea5eed5d-7e29-4f50-9045-5b7e57e03cab@go
    oglegroups.com...

    > Teraz nie chce mi się sprawdzać aktualnych cen ale w 2008(a był to
    > przypomnę szczyt boomu budowlanego) za taki zakres robót jak opisałeś mój
    > kuzyn, właściciel dużej firmy specjalizującej się w
    > układaniu kostki liczył ok 100zł/m2(robocizna i materiał)

    No to w tym przypadku powinno być 5 tys zamiast 8 i to by się mniej więcej
    zgadzało.

    > Odnośnie tego że właściciele firm wcale nie dbają o rabaty w hurtowniach
    > to już było wile razy tu dyskutowane. Żeby kupić materiały tanio trzeba
    > kupić samemu a nie zlecać wykonawcy.

    No tak ale aby samemu zamawiać np. 2T piasku i 1T pospółki to już trzeba być
    zdesperowanym - bo to i dwa razy za transport przyjdzie zapłacić i trzeba to
    logistycznie ogarnąć - jak działka mała to nie ma gdzie zrobić sobie
    zwałowiska.

    > Wykonawcy nie zależy na tańszych zakupach bo po pierwsze wrzuca to w
    > koszty, po drugie i tak dolicza marżę na materiale dla inwestora i po
    > trzecie jak z właścicielami firm gadam to nie mają oni
    > czasu na sprawdzanie/porównywanie/negocjowanie cen.

    No i ja to rozumiem w przypadku drobiazgów i różnic 10-20% ale nie wierzę że
    właściciel firmy brukarskiej nie wie że przepłaca za kostkę 50%. Przecież
    wystarczy jeden telefon by miał tę kostkę taniej i sam by mógł jechać na
    wyższej marży oferując przy tym niższe ceny.

    No tak ale jak on już ma wysoką marżę a brak konkurencji sprawia że ceną nie
    musi konkurować to może rzeczywiście nie chce mu się "schylić" po dodatkowy
    kilka tysięcy na miesiąc.

    Pozdrawiam
    Ergie