  • Data: 2015-06-10 14:11:25
    Temat: Re: Skad abstrakcyjne ceny
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup

    > prowadzenie firmy uczy że 5,6*cokolwiek może być równe 0 (bo klient nie
    > zapłaci) albo że warto zrobić 2*5,6*500 a nie 6*5,6*200, bo się więcej
    > zarobi i mniej narobi...

    Coś pomieszałeś te 200 i 500 to nie przychód a płace pracowników :-)

    Co do tego co miałeś na myśli to pełna zgoda czasem lepiej wziąć dwie
    większe roboty niż trzy mniejsze. Bo przy tej samej fizycznej pracy będzie
    mniej papierkologii i obsługi klienta. Nie trzeba mieć własnej firmy by
    rozumieć pojęcia typu koszt obsługi klienta. Czy też po prostu koszty
    logistyki.

    Gdy pracowałem jako fotograf to zawsze osobno liczyłem koszt dojazdu a
    osobno stawkę godzinową na miejscu. Bo inaczej musiałbym dopłacać do
    interesu gdy mi przyszło jechać 50 km by zrobić jedno zdjęcie w 15 min, a
    zarabiać tylko na weselach gdzie przy dojeździe kilka km robiłem sto lub
    dwieście zdjęć w kilka godzin.

    W czasach analogowych było prosto - miałem stawkę godzinową - nie ma
    znaczenia czy wypstrykam jeden czy 10 filmów na godzinę - narobię się tyle
    samo. W czasach cyfrowych doszła obróbka i wtedy już miało znaczenie czy
    zrobiłem jedno zdjęcie czy 100, a przede wszystkim czy w powtarzalnych
    warunkach (zdjęcia można obrabiać seriami), więc i cennik zmieniłem -
    uwzględniał pewną stałą stawkę godzinową "za gotowość" oraz stawkę za każde
    obrobione zdjęcie.

    Pozdrawiam
    Ergie