  • Data: 2017-10-27 14:52:08
    Temat: Re: Sklepienie łukowe w piwnicy
    Od: l...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > To może być problem.
    > jakbyś sam wyprodukował takie bloczki - spoko. ale bez tego? dużo
    > zaprawą byś musiał nadrabiać
    >
    > ToMasz

    Niekoniecznie to musi być problem, teraz już jest jakiś wybór bloczków różnych
    kształtów, tutaj z cenami:
    http://www.betonsklep.pl/materialy-budowlane/stan-su
    rowy/bloczki-betonowe/bloczek-o-przekroju-trapezowym
    -21x15x25
    http://www.betonsklep.pl/materialy-budowlane/stan-su
    rowy/bloczki-betonowe/bloczek-lukowy-40x20x12
    a tutaj lepiej zwymiarowane:
    http://www.betonbest.pl/bloczek-o-przekroju-trapezow
    ym-15
    http://www.betonbest.pl/bloczek-lukowy-63

    Też myślę o czymś podobny, żeby tak sobie wymurować piwnicę jako sklepienie, na razie
    obmyślam różne koncepcje. Tu rozrysowałem z wykorzystaniem trapezowych bloczków,
    takiego jak w linku wyżej, przeplatanych co drugi z prostokątnym (może być też np.
    240x300):
    https://megawrzuta.pl/download/aa91029cf2fec9f495d3c
    ead9e2a85ca.html

    Nie potrafię wyliczyć maksymalnego obciążenia, ale jestem przekonany, że pod czołgiem
    to się nie zawali, jeśli będzie dobrze osadzone u podstawy oczywiście. Można tak
    wymurować na długości jakiej chcemy z zamkniętym czołem prosto pionowo.

    Można pokombinować jak chce się mieć szerszą i wyższą, albo tylko szerszą, to
    sklepienie bardziej wypłaszczone zrobić... Zbliżone do okręgu będzie mocniejsze, co
    nie znaczy że bardziej spłaszczone nie wystarczy, jak ma być powyżej zwykła podłoga i
    pokoje...

    Tylko trzeba by obok łukowego sklepienia pionowe ścianki wymurować i przestrzeń
    wypełnić czymś, ponoć keramzyt się świetnie do tego nadaje, jest leki, ma dobre
    parametry termiczne..., ale można też jakimś kuszywem, piaskiem np, albo gliną (?).
    Względnie łatwo taki strop wykonać, za pomocą tanich i łatwo dostępnych materiałów,
    narzędzi, technik (łuk podtrzymujący na czas wykonywania można zrobić z jakiejś
    elastycznej płyty z tworzywa sztucznego, czy nawet z cienkiej elastycznej sklejki i
    przesuwać w trakcie pracy, by nie musiał być szeroki).
    Tu naszkicowałem coś takiego:
    https://megawrzuta.pl/download/a6e4433590e66852e516e
    9c2e6c83608.html