    From: Rafal <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Skropliny, a piwnica bez kanalizacji.
    Date: Thu, 26 Mar 2009 09:33:22 +0100

    m...@g...pl pisze:
    > Witam,
    >
    > W właśnie budowanym domu mam zaplanowaną kotłownie w piwnicy. Planuje umieścić
    > w niej gazowy kocioł kondensacyjny i rekuperator. Niestety nie mam pomysłu co
    > zrobić z skroplinami bo wyjście kanalizacji z budynku zaplanowane jest dość
    > wysoko. Mogę obniżyć wyjście pionu kanalizacyjnego z budynku ale musiałbym też
    > obniżyć osadnik gnilny i drenaż z oczyszczalni. Mógłbym też zrobić jakiś
    > zbiornik na skropliny z pompką która przepompowywała by je do pionu
    > kanalizacyjnego ale to też trochę zabawy i dodatkowe urządzenie które może się
> [...]

    Jaki masz poziom wody gruntowej?
    Może by zrobić taką namiastkę studni chłonnej?
    kopiesz dziurę na jakieś pół metra poniżej odpływu z pieca, sypiesz tam
    kilka taczek żwiru, przebijasz się przez ścianę, wyprowadzasz skropliny
    i po problemie. U rodziców mieliśmy tak rozwiązany odpływ ze zlewu w
    piwnicy, działało.
    Tej wody będzie niewiele, to więcej podczas deszczu napada.

    Ewentualnie są dostępne pompki do skroplin, spotkałem się z taką przy
    klimatyzacji, gdzie skropliny były odprowadzane na dach 5m wyżej.

    Pozdrawiam
    Rafał