  • Data: 2009-06-18 07:54:04
    Temat: Re: Słuchajcie
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h1cm01$qb1$1@news.onet.pl...

    > generalnie słabo zamocowane a wewnętrzne dylaty warto dzielić specjalnymi
    > listwami dylatacyjnymi, choć ja u sibie kazalem tylko przeciąć wylewkę

    Zwroc uwage na dylatacje w okolicy filara/slupa, a wlasciwie jej brak a
    posadzka tam peknie nie ma co. Do tego petle projektowane jakby w ogole
    dylatacji nie bylo. W przejsciach drzwi dylatacje nie przechodza przez
    srodek progu i nie widac ciaglosci przy wszystkich scianach.

    > bez przesady to nei jest inżynieria kosmiczna, nie zawsze sie udaje
    > utrymac idelany rozstaw rury.

    Mi sie udalo, tyle ze nie robilem 100m powierzchni w jeden dzien. Rozstrzal
    na zdjeciach o 10 - 15cm dochodzacy do 35cm rozstawu to troche duzo sie
    wydaje...

    > ciekawe kto to zrobił hydraulik czy spec od odkurzaczy

    Tak czy tak hydraulik powinien to uwzglednic projektujac petle.

    > nie podoba mi sie prowadzenie rur w podkładzie pod podłogówkę, powinny być
    > w dolnym styropianie prowadzone a przynajmniej zakryty z wierzchu folią
    > żeby sie beton tam nie wlał.

    Ja rury kladlem na dolnym styropianie, docinalem cienszy na gore by calosc
    zlicowac i pianowalem miedzy rurami. Calosc trzeba bylo przyciskac czyms
    ciezkim, ale wychodzi rowniutko tylko roboty i piany sporo. Nie dziwie sie
    ze wykonawcom nie chce sie w to bawic, ale opianowanie tego co na zdjeciach,
    lub ulozenie chocby folii w tym miejscu to tak naprawde zadna robota i mozna
    bylo to zrobic.

    > do tego solara to jest naczynie solarne czy zwykły czerwony baniak do co?

    Moze byc solarne, tez takie mam. To na zdjeciach wyglada na gotowy zestaw.
    Immergas sprzedaje takie kolektory z lustrem od spodu.

    > warto od zaworu bezp. dać rurkę do baniaczka na płyn solarny, bo jak
    > wywali to można potem dolać z powrotem a ponadto ergolit czy inny syf
    > strasznei brudzi.

    Slusznie.

    Pozdro.. TK