  • Data: 2009-06-18 06:18:12
    Temat: Re: Słuchajcie
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tornad wrote:

> [...]
    > wszystko chodzi i w ogole badziewne. To juz 2-metrowa waserwaga jest
    > dokladniejsza.
    > Ja kupilem stary niwelator szwajcarski, byl co prawda
    > niezrektyfikowany ale po paru godzinach roboty "chodzi" jak zegarek.
    > Dokladnosc szacuje na 1 mm na 100 metrach.
    > Oprocz alledrogo jest jeszcze Ebay, ktory polecam. Co prawda jest
    > moze wiecej zachodu z przesylaniem pieniedzy ale te rzeczy w
    > porownaniu z cenami w Polsce sa tam duzo tansze. Za moj zaplacilem
    > okolo 50 dolarow. Np. jeszcze trzy dni mozna licytowac niezly
    ope-w-Compass-
    > Level_W0QQitemZ320384192701QQcategoryZ4087QQcmdZView
    ItemQQ_trksidZp3907.m263QQ_
    > trkparmsZalgo%3DSIC%26its%3DI%252BC%26itu%3DFICS%252
    BUFI%252BUA%252BIA%252BUCI%
> [...]
    > tego pozbywaja bo wchodza teodolity cyfrowe. Teodolit Wilda, jeden z
    > najlepszych na swiecie, mozna kupic juz za 500-700 dolarow.
    > Jednak nalezy uwazac, gdyz produkuja i sprzedaja kopie, podrobki
    > udajace oryginaly dobrych firm jak leica czy wild; te niby tez sa
    > sprawne ale zapewne szkla maja plastykowe a libelki wyjete z
    > waserwagi.
    > Profesjonalny niwelator na budowie to dobra rzecz; stawiasz go na
    > murze, pomocnik zwykla linijke czy kawalek metrowki stawia w
    > naroznikach i w piec minut masz sprawdzone poziomy z dokladnoscia do

    zawsze można ten sprzęt potem sprzedać, ja sobie kupiłem szpanerski laserowy
    niwelator Quante, który bardzo sie przydał podczas budowy (dzięki temu ma
    najdokładniej spoziomowany dom w okolicy :) a potem go sprzedałem jeszcze z
    zarobkiem. Laserowe niwelatory są fajne bo można niwelację zrobić samemu,
    bez pomocnika.

    Szczególnie przydał sie przy przygotowaniu pierwszej warstwy bloczków
    ściennych.