  • Data: 2014-02-24 22:17:04
    Temat: Re: Śmieci cd
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-24 09:59, Myjk pisze:
    > Fri, 21 Feb 2014 18:03:58 +0100, uzytkownik

    > Ustalmy coś. Nie "teraz", tylko akurat Tobie i Tobie podobnym.

    Co znaczy "Tobie i Tobie podobnym"?
    Mógłbyś przestać "jeździć po mnie jak po świni" i prowadzić dyskusję bez
    epitetów osobowych pod moim adresem?

    > Czyli masz pretensje, że produkujesz śmieci na potęgę więc i musisz za to
    > odpowiednio więcej zapłacić.

    A czy mógłbyś byś łaskawy przeczytać co napisałem i nie wypisywać
    kolejnych bzdur?
    Po pierwsze ja nie produkuję na potęgę, lecz sprzątam kupioną posesję po
    poprzednich właścicielach, którzy wszystko chomikowali i mieli do tego
    bardzo specyficzne poczucie estetyki, np. upiększanie ogródka oponami
    wkopywanymi w ziemię, czy też stawianie ogromnej masy plastikowych,
    dużych wazonów oraz kwietników, które po kilku latach stania na słońcu
    zaczęły się kruszyć i rozpadać.
    Po drugie płaciłem i chcę płacić odpowiednio więcej, ale po wejściu
    ustawy nie mam takiej możliwości. Pisałem, że przed wejściem
    popierniczonej ustawy co miesiąc firma śmieciarska opróżniała mi
    kontener o pojemności 1100 litrów za 50zł i to było uczciwe. Mogłem
    przecież dzierżawić pojemnik 120 litrów i płacić kilkanaście złotych,
    ale ze względu na ilość śmieci z posesji, dzierżawiłem pojemnik 1100 litrów.
    Po wejściu ustawy firma wywozowa nie chce opróżniać dodatkowych
    pojemników, a z workami są problemy, bo nie ma ich gdzie składować i
    trudno jest je także transportować, aby
    się nie potargały. Na podwórku także trudno je przechowywać, bo w nocy
    dobierają się do tych worków koty i psy i przez to muszę je składować w
    kotłownio-pralnio-suszarni, gdzie obrzydliwie śmierdzą. A jak są
    wystawiane na dwór i do odbioru w plastikowych pojemnikach, które
    mieszkańcy sami zakupili to firma wywozowa nie chce ich odebrać.

    > Czy to nie wydaje się logiczne, że więcej
    > śmieci to większa stawka za utylizację tych śmieci?

    Nie wydaje mi się, ja to wiem, że więcej śmieci to wyższa stawka, ale
    nie mam obecnie możliwości prawnych podpisać z jakąkolwiek firmą
    wywozową, drugiej umowy na wywóz śmieci z prywatnej posesji, a to na co
    się zgadza gmina jest dla mnie złe.
    Kiedy wyczyszczę posesję i pozbędę się wszystkich śmieci po starych
    właścicielach to to co daje mi obecnie gmina będzie prawie
    wystarczające, poza okresem zimowym, kiedy jest sporo popiołu po węglu.

    > Czy nie jest logiczne,
    > że posortowane śmieci mniej kosztują niż nieposortowane? Już o tym kiedyś
    > dyskutowaliśmy:

    > produkuj mniej śmieci i segreguj -- to jest możliwe --
    > będziesz odpowiednio mniej płacić. Jak Ci się nie chce, to płać -- bo kto
    > bogatemu zabroni.Tylko nie marudź, że w końcu jest sprawiedliwie i płacisz
    > za tyle ile produkujesz. I nie, nie przekonuje mnie w najmniejszym stopniu,
    > że poprzedni właściciel Twojej działki był syfiarzem.

    Czy naprawdę masz problem ze zrozumieniem tego, co napisałem?
    Ja swoje, a ty swoje.

    > Ja widzę, poza dotychczasowymi zgrzytami z wyborem odbiorcy (Wawa) i
    > problemem z pojemnikami, same zalety. Obecnie dostawili mi w końcu kosze,
    > co, prędzej czy później, nastąpić musiało

    A u mnie nie chcą opróżniać tych, które ludzie sami pokupowali i
    dostawili, bo w zimie pojemnik 240 czy 120 litrów jest za mały na popiół
    z całego miesiąca.