  • Data: 2013-08-06 12:40:45
    Temat: Re: Śmieci- dawno nie było;)
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ktqj4d$mgm$1@node1.news.atman.pl...

    > Słusznie zauważyłeś: _niektórych_
    >
    > Wiele lat temu jak mój dziadek widział dziurę w drodze to mówił że
    > winny jest Premier - ot tak mu zostało po latach przyzwyczajenia że o
    > wszystkim decyduje pierwszy sekretarz. Nigdy nie broniłem i nie mam
    > zamiaru bronić głupoty niektórych urzędników, ale jak już niejeden tu
    > pisał to że jakaś gmina sobie wydrukowała bzdury na ulotkach nie
    > znaczy że winna jest ustawa.

    > Możesz tę ulotkę zignorować, bo ona nie ma umocowania w prawie i niech
    > sobie firma odbierająca odpady sadzi się z gminą że ktoś z gminy im
> [...]

    No właśnie, na jakiej podstawie każą mi myć butelki, zgniatać i
    zakręcać?
    Rzecz w tym, że ustawa nie sprecyzowała co jest uważanie za
    "sortowanie", a co nie, a w gminach samowola, co jeden wójt to bardziej
    papieski od samego papieża.
    Najgorsze jest to, że ja będę wrzucał wszystko do jednego kontenera, bo
    brudne, to w gminie mi podniosą opłaty x2 bo stwierdzą, że nie sortuję.
    Ot i cała ustawa.
    Reguły powinne być jednakowe dla wszystkich, dzięki czemu nie byłoby
    problemów z firmami wywozowymi.
    A tak to firmy kombinują jak mogą, bo nie mają na tyle transportu, aby
    prowadzić zbiórkę selektywną i tak kombinują, aby mieszkańcy nie
    prowadzili selekcji śmieci.