  • Data: 2013-08-08 11:40:15
    Temat: Re: Śmieci- dawno nie było;)
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-08 08:35, Marek Dyjor pisze:

    > Ok i co robicie jako mieszkańcy aby poprawić działanie systemu? bo
    > zakładam że nie ograniczacie sie do wyplakiwania na grupach dyskusyjnych?

    Ty masz taki stosunek do tej dyskusji jak bys byl pomyslodawca i tworca
    nowego prawa. Czy ktos tu sie wyplakuje? Rozmawiamy co jest dobre, co
    zle, a co mozna poprawic. Gdzie tu placze?
    Jesli chodzi o mnie to poki co nic nie robie w kierunku zmiany, bo
    jestem na wakacjach. Jak wroce to sie zobaczy.

    > Zakładam że gdy system przygotowywano to były jakieś projekty uchwały
    > śmieciowej przedstawione do wglądu dla mieszkańców?

    Nic o tym nie wiem. Nie widzialem zadnych ogloszen o zebraniach, zadnych
    ulotek, soltysa czy czegos takiego. Oczywiscie wiem, ze moglem dupe
    ruszyc i spytac sam, no ale wiesz, czlowiek jednak pracuje a czas
    biegnie szybko. A konsultacje to gmina jednak powinna oglaszac publicznie.

    > Czy ktoś z mieszkańców złożył jakieś wnioski i uwagi? Co zrobiliście
    > jako mieszkańcy aby wasza władza uchwaliła sensowne zasady zbiórki śmieci?

    Co zrobilismy... Na poczatek to ich wybralismy. Decyzje zapadly na
    radzie gminy, wiec cos tam sie odbylo. Ogolnie u mnie nie jest zle i
    powodow do narzekania nie ma. Wiec mozna powiedziec, ze nasza wladza
    ustalila w mysl durnej ustawy sensowne prawo dla mieszkancow. Slowem, na
    dzien wejscia mozna sie cieszyc, ze nikomu nie przyszlo do glowy
    ustalanie stawek wg. powierzchni mieszkalnej. No ale czego Ty sie
    dziwisz, bo nie rozumiem. Chyba nie ma takiego prawa, ktore byloby
    idealne od poczatku. Prawo dziala, tylko wymaga korekt, a korekty czasu.
    Mnie to nie dziwi tylko Ciebie, bo wolisz jeszcze dokladniej zgniatac
    pojemniki, a ja nie.

    > Kurcze dotychczas w mojej gmienie przywatne firmy odbierały śmieci co 3
    > albo 4 tygodnie... smieci w pojemnikach sobie stały i czekały i jakoś
    > nie smierdziały chyba że do nich podszedłeś i wsadziłeś nos do środka.
    >
    > też uważam ze optymalnym czasem odbiorou odpadów jest 14 dni.
    >
    > Jak wspominałem przy tym systemi, na sorty wystarcza mi pojemni 250l a
    > na nie sorty 120l (na 4 dorosle + jedno dziecko)

    To pewnie troche mniej serkow, jogurtow i ogolnie napojow.
    Nie ma za bardzo o co sie tu pruc. Lepiej byloby gdyby odbierali
    czesciej i tyle.

    Pozdro.. TK