  • Data: 2011-05-03 21:42:30
    Temat: Re: Solar -kat nachylenia
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ipoea7$bqa$1@node2.news.atman.pl...

    > Zamierzam zrobić to na tyle uniwersalnie żeby się dało dowolnie w miarę
    > prosto przełączać. przy grzejniku będą króćce na wąż i na trójnikach będę
    > to łączył w kupę.
    > Ale.. Przypuszczam że lepsze w moim przypadku będzie połączenie równoległe
    > grzejników. Kolektor jest sprawniejszy w niskich temperaturach, a ja nie
    > muszę grzać wody do wysokich (>40..50stC) temperatur. Przy układzie
    > szeregowym, te kolektory co są dalej w szeregu nie pracują już w
    > optymalnym zakresie.

    One Ci sie tak nie nagrzeje. Roznica temp. miedzy zasilaniem kolektora a
    wyjsciem w uproszczeniu nie powinna przekraczac 10 - 20C a ustawisz to
    przeplywem wody. Polacz wszystko szeregowo, wyreguluj i bedzie git.

    > A teraz trochę narzekania..
    > Wiem jedno, spawaczem na pewno nie zostanę. Nie grozi mi to.
    > Miałem grzejnik z dwoma dziurami na króćce, miałem jeden przenieść w inne
    > miejsce, no i teraz mam grzejnik z pierdylionem małych dziurek! Bez
    > ciśnienia było OK, ale jak zatkałem wylot z grzejnika, to nagle się
    > mgiełka zrobiła, najgorsze że nie widać skąd leje...

    Do tego trzeba troche treningu. Nie zgadzam do konca z tym co pisze nizej
    Janusz. Uwazam, a nawet wiem, ze da sie to zrobic szczelnie ale niestety
    trudno to zrobic calkiem amatorsko. Jak nie radzisz sobie ze spawaniem to i
    tig nie wiele pomoze. Zaklej spawy poxilina i powinno pomoc.

    Pozdro.. TK