  • Data: 2012-05-02 11:59:38
    Temat: Re: Solar po roku 3235kWh
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jnquut$k1b$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > a linke do takich węży dasz? bo mnie jakos duzo wiecej wychodzilo gdy
    > szukalem

    Jakoś w roku 2010 szukałem takowych ze znajomym który wpuszczał je od
    solarów przez wentylację aż do piwnicy znalazłem w firmie chyba Fagumit.
    Średnica wewn. 12,5mm w rolkach 25mb. Wtedy mieli coś po 3zł z groszami
    netto. Na dzień dzisiejszy będzie napewno drożej bo przecież wszystko
    podrożało ale nadal to sporo sporo taniej niż miedziane rury za które
    zapłacić byś musiał 3x więce. Wpuszczenie takiego węża w kanał jak
    wentylacja nie stanowi też żadnego problemu. Są odporne na glikol i
    temperatury do 140stC. Zakładając że płaski kolektor ma rzeczywistą
    temperaturę stagnacji (a nie laboratoryjną) 160-180stC - wiem bo sprawdzałem
    u siebie podczas pełnego nasłonecznienia, zresztą to jest temperatura
    wewnątrz kolektora więc w rurach nie przekroczy 130-140stC. Gdybym miał
    robić drugi raz coś takiego jak solary to bym zapewne też wykonał z węzy
    gumowych jak mój znajomy.

    Marek