  • Data: 2012-04-16 10:42:45
    Temat: Re: Solar-przekroczone 3000kWh
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jmf37h$v6v$1@usenet.news.interia.pl...

    > Nie ma praktycznie zadnego problemu, ale te 48C w zupelnosci mi wystarcza
    > do wszystkich kapieli wieczornych, a kociol te kilka godzin krocej musi
    > grzac, do tego podloga kiedy kociol zacznie grzac ma wyzsza temp. U mnie
    > CO chodzi na temp. wody w instalacji.

    Ostatnio wpadł mi pomysł do głowy taki aby ten zawór trójdrogowy co
    przełącza obieg bojler/podłogówka, podłączyć do sterownika temperaturowego.
    Wyobraź sobie taką sytuację: Sterownik mierzy temperaturę powrotu do
    kolektora tuż za zaworem trójdrogowym i tak dozuje otwarcie tegoż zaworu aby
    temp powrotu zawierała się w jakimś ustalonym optymalnym przedziale, na
    początek 50-60stC. W ten sposób, do chwili kiedy powrót nie osiągnie
    50-60stC grzany jest tylko zbiornik a potem na współkę zbiornik z
    podłogówką. Temperaturę mierzoną na powrocie sterowniki korygowałby
    pomiarem temperatury na zewnątrz. To po to aby w zimne dni pilnowany
    przedział obniżał temperatur się co spowoduje że podłogówka będzie bardziej
    nagrzewana.
    U mnie w siłowniku tegoż zaworu oprócz normalnych krańcówek mam jeszcze dwe
    wolne które mogę ustawić w dowolnej pozycji. Jedna z nich jest ustawiona tak
    że niewielkie już otwarcie w kierunku na podłogówkę powoduje że załącza się
    dodatkowa pompa 20W obiegu między wymiennikiem płytowym solara a podłogówką.
    To bym zostawił jak jest, tylko sterownik muszę zrobić. Już jeden taki
    sterownik zrobiłem dla znajomego do kotła na ekogroszek i cały czas działa
    bez zarzutu.

    Marek