  • Data: 2012-04-16 19:58:41
    Temat: Re: Solar-przekroczone 3000kWh
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    news:jmgm28$t1$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > Wyobraź sobie taką sytuację: Sterownik mierzy temperaturę powrotu do
    > kolektora tuż za zaworem trójdrogowym i tak dozuje otwarcie tegoż zaworu
    > aby temp powrotu zawierała się w jakimś ustalonym optymalnym przedziale,
    > na początek 50-60stC. W ten sposób, do chwili kiedy powrót nie osiągnie
    > 50-60stC grzany jest tylko zbiornik a potem na współkę zbiornik z
    > podłogówką. Temperaturę mierzoną na powrocie sterowniki korygowałby
    > pomiarem temperatury na zewnątrz. To po to aby w zimne dni pilnowany
    > przedział obniżał temperatur się co spowoduje że podłogówka będzie

    W Twoim przypadku moze ma to sens, ale u mnie mocy potrzeba jeszcze znacznie
    wiecej. Obieg baniaka przelacza sterownik po uzyskaniu w nim zadanej
    temperatury. Pozniej reszta idzie w podloge, a ze tej mam ponad 150m^2 to
    przy tej ilosci kolektora jego pelna moc wykorzystywana jest w calosci.
    Smialo moge pojsc jeszcze w strone dodatkowych dwoch paneli i dopiero
    zastanawiac sie co zrobic z moca w srodku lata. To pewnie wiaze sie z
    wymiana wymiennika plytowego.

    > U mnie w siłowniku tegoż zaworu oprócz normalnych krańcówek mam jeszcze
    > dwe wolne które mogę ustawić w dowolnej pozycji. Jedna z nich jest
    > ustawiona tak że niewielkie już otwarcie w kierunku na podłogówkę powoduje
    > że załącza się dodatkowa pompa 20W obiegu między wymiennikiem płytowym
    > solara a podłogówką.

    To zogranizowalem dodatkowym przekaznikiem zalaczajacym pompe podlogowki po
    podaniu napiecia na zawor 3d w kierunku podlogowki.

    > To bym zostawił jak jest, tylko sterownik muszę zrobić. Już jeden taki
    > sterownik zrobiłem dla znajomego do kotła na ekogroszek i cały czas działa
    > bez zarzutu.

    Masz mozliwosci i wiedze to sie baw. Ja musialbym dokupic dodatkowy
    sterownik pogodowy i obawiam sie, ze to zacznie wygladac na przerost formy.
    Mam pare rozwiazan ktore sam wydumalem. Po roku, dwoch czasem zastanawiam
    sie o co w tym chodzi. :-)
    Teraz ide w strone maksymalnej prostoty.

    Pozdro.. TK