  • Data: 2010-06-20 20:34:45
    Temat: Re: Solary i opłacalność. Obliczenie.
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4c1e6c4c$0$2597$65785112@news.neostrada.pl...

    > Dla urządzeń pracujących ciągle dwie taryfy są tańsze niż jedna, bo
    > 10x0,25+14x0,60 < 24x0,60

    Rozumiem że w dzień nie korzystasz z TV, komputera i innych...

    > Ależ skąd? Tylko energochłonne urządzenia grzejne, które pobierają 80%
    > całkowitej energii pracują w II taryfie, a pozostałe pracują tak jakby
    > żadne taryfy nie istniały.

    Bzdury piszesz. Sam tylko jeden LCD pobierający 300W to około 1,5kWh
    dziennie w I taryfie.
    A gdzie komputer?
    Chyba że oglądasz tylko nocne programy.

    > Ja swoje a oni swoje. Moje rachunki są NIŻSZE, a zużycie całkowite WYŻSZE
    > od czasu przejścia na G12.

    Chcesz powiedzieć ze grzejąc gazem oraz będąc w I taryfie jest drozej?
    1m3 gazu kosztuje brutto 1,78zł. Z kotła kondensacyjnego za 3tys zł
    uzyskuję z gazu ziemnego do 37MJ/m3 czyli 10,28kWh/m3
    1kWh kosztuje więc około 17gr . Ty płacisz w I taryfie 25gr/1kW a w II ponad
    60gr/1kW Komu ty takie bajki wciskasz.

    > No cóż. Policz ile litrów, to będzie jasne.

    Oczywiście nie odpowiedziałeś na niewygodne pytanie. A to nie tylko woda ale
    i też prąd na inne uciechy gości.

    > Grzałki się nie wymienia tylko katodę magnezową za kilkadziesiąt zł.

    Grzałkę się wymienia bo ma ograniczoną żywotność.

    > Zabezpieczenie jest w komplecie.

    > Baterie termostatyczne kosztują praktycznie tyle co zwykłe.
    Aaa fakt...baterie kupujesz w biedronce to tyle kosztują.

    > A w lecie w deszczowe dni nie produkują, co rekompensuje słoneczne dni w
    > zimie.

    W zeszłym roku od 1 kwietnia do końca października musiałem włączyć kocioł
    może ze 4-5 razy.W tym roku wydawać się może że przez długotrwałe opady w
    maju i na początku czerwca zmieniły statystykę. Okazuje się że jednak nie,
    gdyż wyjątkowo słenecznie mieliśmy dni od stycznia do kwietnia i tu cała
    instalacja zdążyła odrobić straty i w ten sposób bilans pierwszego półrocza
    jest niemal identyczny jak rok temu.
    Mam w sterowniku funkcję zliczania energii cieplnej i tworzxenia statystyk.
    Pomiar energii jest na podstawie temperatury kolektora (wejściu wymiennika)
    oraz na wyjściu wymiennika i obrotów pompy. Pomiar jest dość dokładny. Wiem
    więc jak wyglądają poszczególne miesiące.

    Marek.

    Marek