  • Data: 2011-02-06 21:55:04
    Temat: Re: Solary za 1000 zł
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:iin3a7$kta$1@inews.gazeta.pl...

    > a to ciśnienie bedzie inne? pytam bo nie wiem - jak dla mnie kazdy uklad
    > zamkniety jest narazony na efektowny wybuch :-) Wode z tego wynalazku
    > mozna łatwo spuścić - glikolu nie.

    Prawde mowiac czy cisnienie bedzie inne to nie wiem bo prezentowanego tu
    patentu na oczy nie widzialem. Pewnie kwestia dobrania odpowiedniego
    naczynia wzbiorczego. Dla calej pojenosci zasobnika 80 litrow bedzie po
    prostu duze, no i ten pexal przy takich temp, a mowa o relatywnie nizszych
    kosztach instalacji. Pojemnosc kolektora plaskiego tak na pale bo nie chce
    mi sie sprawdzac to bodaj 1,3 litra. Kolektorow bedzie trzy dla zasobnika
    300 litrow, wiec mamy te 4 litry odparowanego glikolu. Zwykle pojemnosc
    calej instalacji to ok. 15 litrow. Do tego naczynie powiedzmy 18 litrow,
    wiec calkowita pojemnosc instalacji to 33 litry. Powinno starczyc na
    odparowanie nawet calego glikolu.

    > nie wnikałem ale: nie da sie tego zbiornika umiescic pół metra dalej?
    > Czyli solary na dachu a zbiornik na poddaszu?

    Obejzyj link zalozyciela watku. Tam rury heat pipe wchodza bezposrednio w
    zasobnik. Dla tego pomysl dla mnie sredni.

    Pozdro.. TK