eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSonda - kto planuje budowę drugiego domu i jakich błędów nie chciałby popelnić? › Re: Sonda - kto planuje budowę drugiego domu i jakich błędów nie chciałby popelnić?
  • Data: 2010-08-31 09:14:13
    Temat: Re: Sonda - kto planuje budowę drugiego domu i jakich błędów nie chciałby popelnić?
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    news:i5c1od$huc$1@inews.gazeta.pl...
    > Odkąd się przeprowadziłem do nowowybudowanego domu, cały czas myślę, że
    > trzeba szukać powoli działki pod nową budowę...

    Ja też

    > Dlaczego?

    1. Dom który wybudowałem zamierzam sprzedać. Nawet przy dzisiejszych cenach
    nieruchomości zainwestowany kapitał zwróci mi sie ze spora nawiazką.
    2. Bardzo podobał mi się etap budowy i chętnie spróbuje jeszcze raz. Budowa
    domu to wbrew pozorom prosta i nizbyt skomplikowana inwestycja, aktualny dom
    budowałem 8-9 miesiecy wiec kolejny bedzie pewnie tez w takim czasie
    zrobiony.
    3. Drugi dom bedzie albo parterówka(aktualny faworyt to Genowefa z
    Archipelau) albo jesli juz poddasze to skosy wylane z betonu. Coraz wiecej
    takich domów widze i jak zaobserwowałem jest to prostsza technologia, mniej
    odporna na ew fuszerki, a kosztowo pewnie porównywalna jak nie tańsza.
    4. Kolejny dom bedzie trochę mniejszy. Aktualny ma licząc po podłogach ok
    200mkw i to jest dla mojej 3 osobowej rodziny za dużo. Częśc pomieszczeń
    jest niewykorzystywana wcale. A nie ma sensu budowac domu na wyrost/dla
    dzieci.
    5. No i teraz sa dobre czasy dla budowy. Ceny robocizny poleciały ostro w
    dół, to fachowcy prosza o zlecenia a nie na odwrót. Ceny materiało tez są
    niższe niż w 2007/2008 jak ja budowałem. Ceny działek pozostały bez
    zmian(dobrze ze nie wzrosły) ale jest wieksza podaż wiec jest w czym
    wybierac. Sporo działek pojawia się w przyzwoitych cenach na licytacjach u
    komornika lub przetargach w UM.
    6. Z aktualnego domu jestem zadowolony, fuszerek żadnych wiekszych nie
    zaobserwowałem, koszty utrzymania spokojnie akceptowalne. Lokalizacja super.
    Ale poniewaz nie mam sentymentów do nieruchomosci wiec ten predzej czy
    poźniej zostanie sprzedany. Muszę tylko sfinalizować zakup działki.

    Krzysiek