eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSonda - kto planuje budowę drugiego domu i jakich błędów nie chciałby popelnić? › Re: Sonda - kto planuje budow? drugiego domu i jakich b??d?w nie chcia?by popelni??
  • Data: 2010-08-31 08:09:04
    Temat: Re: Sonda - kto planuje budow? drugiego domu i jakich b??d?w nie chcia?by popelni??
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wolim napisał(a):
    > Odk?d si? przeprowadzi?em do nowowybudowanego domu, ca?y czas my?l?, ?e
    > trzeba szuka? powoli dzia?ki pod now? budow?...
    > Dlaczego?

    Powiem tak ;)

    W dupach się poprzewracało ;)

    Sami zamówiliśmy u developera dom (projekt Horyzont Madzia) który ma
    95m2 powierzchni użytkowej (+garaż + kotłownia) + strych z możliwością
    adaptacji na poddasze (dodatkowe 43m2) , choć na razie nie planujemy
    wykorzystania strychu ...

    Obecnie mieszkamy (rodzina 4 osobowa) w mieszkaniu 65m2. Brakuje nam
    tak naprawdę jeszcze jednego pokoju aby dzieci miały każde swój własny
    pokój , a my nie chcemy rezygnować z naszej sypialni ;)
    Oczywiście dodatkowy pokój to nie tylko to czemu chcemy własny
    domek ;)

    Też marzył mi się dom wielki , ale dużego domu wiem że nie było by
    mnie stać utrzymać (ogrzewanie). Dodatkowo duży dom to jeszcze więcej
    sprzątania i dużo wyższy koszt budowy i urządzenia ...

    O gościach nie myślimy. W najgorszym wypadku goście mogą spać w
    salonie.

    Sami będziemy mieli domek z garażem jednostanowiskowym. Niestety
    developer nie miał w ofercie domów z garażem dwustanowiskowym.
    Myślałem o garażu dwustanowiskowym mimo że mamy tylko jeden samochód ,
    bo garaż słuzył by także jako magazyn opału , na rowery i itd ...
    Ale po podliczeniu (kosztorys projektanta domu) wyszło że do garażu
    dwustanowiskowego musiałbym dopłacić minimum 20tys zł , a znając
    developera było by to z 30tys ;)
    A za tę "dopłatę" kupi się za ułamek tej kwoty domek gospodarczy w
    którym będzie można trzymać bezie rowery , opał i itd ...

    Pamiętam jak mojej mamy znajomi wybudowali wiele lat temu wielki dom.
    Z myślą o dzieciach , że kiedyś tam zamieszkają. Gigantyczny dom stoi
    niemalże pusty , bo dzieci wyprowadziły się na swoje ...
    A wielki dom trzeba ogrzać i sprzątać ...
    Skończyło się że cześć dom wynajęli obcym ludziom bo nie było ich stać
    na utrzymanie własnego domu ...

    Nie wpadajmy w "megalomanię". Dom buduje się pod potrzeby obecne a nie
    na "zapas" i aby się pokazać. No chyba że ktoś ma dużo kasy i stać go
    będzie na jego ogrzanie i sprzątanie :)