    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Spadek temperatury w domu o 1 st...
    Date: Thu, 11 Feb 2010 00:30:10 +0100
    <hksc3l$kcf$1@news.interia.pl> <hksebk$b86$1@mx1.internetia.pl>
    <hksctp$lbr$1@news.interia.pl> <hksh3f$akd$1@mx1.internetia.pl>
    <hksj5v$so9$1@news.interia.pl>
    <9...@g...googlegroups.com>
    <hkto48$ngu$1@mx1.internetia.pl>
    <hktqj3$peg$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hktr1e$mou$1@news.interia.pl>
    <hku53r$j6s$1@mx1.internetia.pl> <hkuohv$ahr$1@news.interia.pl>
    <hkuuma$6pb$1@mx1.internetia.pl> <hkute6$gk3$1@news.interia.pl>
    <a...@v...googlegroups.com>
    <hkuulp$i2e$1@news.interia.pl>
    <1...@y...googlegroups.com>

    news:10d638e8-7972-4d9b-988c-

    >tez lubie roznie, czasem do 7, a czasem do 12. Dlatego wole zeby w
    >sypialni bylo zawsze chlodniej, a wszedzie indziej - cieplej.

    Dla tego min. zrobilem w sypialniach kalafiory, dzis nie wiem czy dobrze
    zrobilem. Ludze sie, ze tu maja swoje zalety. :-)

    >Ja sobie czasem piwko walne wieczorem i wczesnie rano mnie pecherz
    >budzi ;-)

    To ja wytrwale czekam do ostatniej wizyty i dopiero ide spac.

    >Gdyby byly kaloryfery i (jak pisales) dom slabo akumulacyjny typu
    >szkieletor to IMHO sens by byl. Poprostu termostaty w kalafiorach
    >szybko by zareagowaly odcinajac zbedne ciepelko. A to, ze piec chodzi
    >"na maksa" to raczej zaleta niz wada

    Na swoim przykladzie widze, ze to wada. Kociol niestety spala wiecej paliwa.
    Na dzis widze, ze utrzymanie wyzszej temp. w instalacji okupione jest
    wieksza moca kotla. Przy duzych mrozach kociol pracuje praktycznie caly czas
    i lepiej jest jak jest to mniejsza moc. Dla tego moim zdaniem warto
    przewymiarowac system nie tylko z powodu kondensacji przy gazie, ale mimo
    wszystko w celu utrzymania wylacznie wystarczajacej do ogrzewania temp. w
    instalacji. Oczywiscie to lekkie uproszczenie, bo na moc kotla ma wplyw
    rowniez temp. powrotu zalezna od zapotrzebowania na cieplo, jednak po
    osiagnieciu mozliwie malych roznic kociol sukcesywnie zmniejsza moc
    pozostajac przy wystarczajacej do utrzymania parametrow pracy.

    > - prawdopodobnie wtedy jest
    >najbardziej sprawny. Pozatym przeciez energia przez niego
    >wyprodukowana nie idzie w komin tylko w grzejniki.

    Niby tak, ale osiagniecie z np. 15C -> 18C to tak naprawde kilka sekund.
    Pozniej wzrost jest tym wolniejszy im wyzsza jest temp.

    >Tak czy inaczej u mnie takie obnizanie nawet nie byloby mozliwe - po
    >12h od wylaczenia CO temperatura spadnie mi o gora 0,5st C ;-)

    A to juz inna sprawa. :-)

    Pozdro.. TK