  • Data: 2010-02-11 12:15:45
    Temat: Re: Spadek temperatury w domu o 1 st...
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:89aee81c-acdc-4911-9911-2302ab5de129@3g2000yqn.
    googlegroups.com...
    On 11 Lut, 11:11, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    >Co za bzdury znowu piszesz!! :)

    >W domu caly czas staramy sie utrzymac ~20-21 st C, bez wzgledu czy
    >lato czy zima. Jaka wiec energie chcesz ladowac w sciany, skoro one
    >juz te energie w sobie maja ? W domu masz 20st to i sciany maja 20st.
    >Zrobi sie chlodniej (19 stC) to wlaczy sie automatycznie ogrzewanie i
    >juz, bedzie wystarczylo uzupelnic ten 1st C, a nie "rozgrzewac" jak
    >piszesz prawie od nowa sciany.

    >Rozgrzac to trzeba przed pierwszym sezonem, kiedy wczesniej ogrzewanie
    >nie dzialalo i sciany sie wychlodzily (jak u mnie - do ~10 st C).

> [...]

    Dziękuję za komplement. Bzdurę napisać każdemu się zdarzy.
    Niepotrzebnie dyskusja jest roztrząsana na wiele wątków pobocznych a
    zapominamy o jednym.
    O tym że nikomu nie udało się zmagazynować ciepla bez strat. Więc dom
    akumulacyjny jak by nie było zawsze będzie miał większe straty niz
    nieakumulacyjnym w którym energia zużywana jest na bieżąco bez strat
    magazynowania.
    Nie ma innej możliwości.
    Zaprzeczysz?

    Marek