  • Data: 2010-02-11 20:25:12
    Temat: Re: Spadek temperatury w domu o 1 st...
    Od: M <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-02-11 10:27, Maniek4 pisze:
    > U?ytkownik "Ghost"<g...@e...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Przy 20 moze byc chyba tylko gorzej.

    > Tak bylo. Na poczatku test trwal trzy dni. Zuzycie gazu po poczatkowym
    > podniesieniu temp. to nawet 2m^3/h. Nie wiele wiecej kociol spalil przez

    Dochodzi jeszcze kwestia wychłodzenia murów. Człowiek jednak reaguje nie
    tylko na temperaturę powietrza ale także odczuwa temperaturę ścian
    (dlatego podłogówka daje taki komfort).

    Zmniejszanie temperatury ścian jest proste (w końcu na zewnątrz jest np.
    -20C, a co najwyżej 0C - czyli różnica wynosi 20-40K. A jak jest w drugą
    stronę? Załóżmy, że temperatura ścian spadnie do 18C - przecież nie
    podgrzejemy powietrza do +30C, czy nawet +25C żeby doprowadzić do
    szybszego podniesienia temperatury ścian.

    Dlatego skłonny jestem przychylić się do wniosków z eksperymentów TK
    mimo, że sam takowych nie robiłem (a przynajmniej nie w takim reżimie,
    by móc wyciągać wnioski).

    M.