  • Data: 2010-02-11 23:18:03
    Temat: Re: Spadek temperatury w domu o 1 st...
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hl1fet$c6j$1@mx1.internetia.pl...

    > No dobrze ale tylko mocno podwyzszone straty moga byc przyczyna
    > pogorszenia sytuacji. gdyby byly podobne, a nawet troszke tylko wyzsze,
    > musialbys miec oszczednosci przy nocnym wylaczeniu.

    Te oszczednosci pojawia sie na pewno przy dluzszych przerwach, ale dobowo
    wg. mnie nie przynosi oszczednosci.

    > Ale chociazby temperature masz niska - wiec zarowno jesli utrzumujesz
    > stala gazu Ci idzie mniej, jak i element pt. wielkosc spadku w nocy przy
    > wylaczeniu ogrzewania jest inna.

    Owszem spadnie mniej. Dla tego uwazam, ze przy wyzszych temp. w domu moze
    byc tylko gorzej. Spadek bedzie wiekszy a zatem nadrabianie bedzie drozsze.

    > Piszesz, ze testowales przez tydzien - miales powtarzalne warunki w
    > porownaniu z niewylaczaniem kotla na noc?

    To byla koncowka listopada, temp. i warunki byly wzglednie podobne.
    Oczywiscie laboratoryjnie nie byly takie same, ale trzykrotnie wieksze
    zuzycie to moim zdaniem wiecej niz blad statystyczny.

    > Teperatura na zewnatrz, kolejnosc przeprowadzonych testow, itp, itd.
    >
    > O ile spada Ci teraz temperatura w nocy jesli wylaczysz?

    Nie wiem, nie wylaczam. W listopadzie spadek byl o ok. 0,5C przy temp. nieco
    powyzej zera na zewnatrz. Tu jednak ten parametr moze byc nieco zgubny, bo
    na moc kotla determinujacy wplyw ma roznica temp. powrotu i zasilania. Poki
    ma wiecej jak 5C to kociol nie pracuje na minimalnej mocy. Im wieksza
    roznica tym wieksza moc. W moim przypadku poki posadzka sie troche nie
    "wygrzeje" to powrot wiadomo, bedzie zimny. Oczywiscie nie dzieje sie to bez
    wplywu temp. wewnetrznej.

    Pozdro.. TK