  • Data: 2010-02-13 08:17:29
    Temat: Re: Spadek temperatury w domu o 1 st...
    Od: M <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli ktory dom bedzie mial wieksze straty?? :-)

    Pisałem już wcześniej. Ze względu na to, że na komfort cieplny wpływa
    także temperatura ścian a ta się obniża przy wyłączaniu ogrzewania, to
    by je z powrotem ogrzać oraz zapewnić podobny komfort cieplny potrzeba
    więcej energii (trzeba przez pewien czas zapewnić wyższą temperaturę).

    Czynników jest wiele i trudno wszystkie uwzględnić. Przed odpowiedzią na
    pytanie należałoby najpierw ustalić założenia, np. pokój, trzy ściany
    zewnętrzne, ogrzewanie grzejnikami, piec (tu typ i model +
    charakterystyka), wilgotność powietrza wewn./zewn., rodzaj wentylacji.
    Jakościowo wiadomo, jak każdy z tych parametrów wpływa - ilościowo
    trudno jest ocenić, który ma kluczowy wpływ na T_O (temperatura odczuwalna).

    M.