  • Data: 2010-02-15 21:07:54
    Temat: Re: Spadek temperatury w domu o 1 st...
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    marko1a pisze:

    > Rozumiesz ?

    Uważam, że popełniasz podstawowy błąd w swoim rozumowaniu zakładając, że
    każdy dom - jak to nazywasz 'akumulacyjny', a ja go nazwę ciężkim, ma
    ściany i podłogi cieplejsze od otoczenia - powietrza.

    Wcale tak nie musi być, bo jak nie masz podłogówki, tylko zwykłe
    kalafiory, to temperatura ścian przy tychże kalafiorach nie jest żadnym
    miernikiem energii w domu, a same ściany nie są medium dostarczającym
    ciepło. Ciepło masz z kalafiorów, a te ogrzewają powietrze. Jak
    wyłączysz kalafiory, te staną się po krótkim czasie zimne, a ściany będą
    jeszcze przez długi czas utrzymywały temperaturę zbliżoną do temp
    powietrza - bo w przyrodzie wszystko dąży do zrównania temperatury jeśli
    zachowana jest równowaga energetyczna. Na zewnątrz ucieknie tyle a tyle
    MJ energii. Ta ilość wynika bezpośrednio z przenikalności cieplnej ścian
    zewn. razy ich powierzchnia. I skoro rozważamy dwa identyczne domy -
    lekki i ciężki - ty przy tej samej temp wewnątrz ucieknie TYLE SAMO !!!
    MJ w obu przypadkach, bo nie ma przesłanek, żeby było inaczej. Gdzie
    niby ta różnica energii miałaby się podziać? Możesz mi wskazać?

    Systemy wentylacji poruszyłem tu dlatego, żeby uściślić rozważania -
    możemy je pominąć i brać pod uwagę tylko i wyłącznie ściany, będzie nam
    łatwiej zrozumieć prawo fizyki zwane prawem zachowania energii :-))).

    pozdrawiam
    robercik-us