  • Data: 2010-03-14 21:51:05
    Temat: Re: Spawarka
    Od: DigTel <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A sama kwestia cyklu pracy naprawdę nie sprowadza się to do prostego
    > "przeciez nie spawam cały czas, co chwila odkładam elektrodę",
    > krótkie przerwy w spawaniu nic nie dają, bo spawarka aż tak szybko
    > nie stygnie, jak się rozgrzewa, więc w czasie normalnej pracy ciepło
    > się raczej kumuluje i potrzebna jest faktyczna przerwa w pracy, żeby
    > wystygła.

    Miałem identyczny model jednak bez kółek, miała wbudowany wentylator,
    ale nie oszukuj się, niewiele on pomaga. Cykl pracy podany na warunki
    jesienno-zimowe. Latem jak Ci się przyklei dwa razy elektroda, to
    możesz ponad godzinę czekać na wystygnięcie, do temperatury zwolnienia
    termika. Inna sprawa, że cykl ten jest podany chyba do pierwszego
    wyłączenia, potem to jest z górki. Włączała się zrobiłem 5 cm spawu i
    du...pa.
    W końcu szlag ją trafił - jak się spaliła (trafo) to okazało się, że
    po rozbiórce, że we wzmacniaczy 500W mam chyba trafo grubszym drutem
    nawinięte.
    Kupiłem inwertorową do 200A, ale nie żałuję. W każdej pozycji i nic
    się nie klei, przerwy robi się tylko na zmianę pozycji.
    Ale jest jak Ci pisali, jak musisz pospawać dwie rurki, czy
    kątowniczki i masz czas na piwo to da radę.