eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie › Re: Sprawno?? nowoczesnego kot?a na pellet, groszek czy co tam si? sypie
  • Data: 2017-01-20 11:31:01
    Temat: Re: Sprawno?? nowoczesnego kot?a na pellet, groszek czy co tam si? sypie
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-01-20 o 08:16, WS pisze:

    > To jest chyba bardziej skomplikowane, tzn. tak kociol do CWU moze dzialac tylko
    jako przeplywowy ogrzewacz (dwu funkcyjny albo osobny do CWU). Przy instalacji ze
    zbiornikiem CWU to juz bez szans, bo woda w wezownicy zbiornika juz nie wychladza sie
    do tych ~ 10 stopni... a w domach jednorodzinnych raczej robi sie zbiornik CWU

    Zakładając, że instalator nie ma pojęcia, a większość instalatorów go
    nie ma to masz rację.

    Instalator, który zna prawa fizyki i ma pojęcie o budowie kotłów oraz
    ich funkcjonowaniu nie zaproponuje klientowi bojlera poziomego i do tego
    jeszcze z tzw. podkową. Czyli te, które powszechnie się stosowało z
    kotłami węglowymi. Tych wymienników nie da się grzać tak, żeby w kotle
    cały czas zachodziła kondensacja.

    Z kotłami kondensacyjnymi stosuje się zasobniki CWU stojące typu
    zbiornik w zbiorniku lub zasobniki warstwowe z długą wężownicą, w
    których następuje uwarstwianie. Gorąca woda CWU znajduje się u góry
    zasobnika, a na dnie nadal znajduje się zimna. Dzięki temu powracająca
    woda grzewcza do kotła zawsze ma na tyle niską temperaturę, żeby
    zapewnić kondensację przez cały okres ładowania zasobnika.

    Natomiast o tym czy się stosuje zasobniki CWU czy też kotły 2-funkcyjne
    z podgrzewaniem przepływowym nie decyduje dom/mieszkanie lecz liczba
    osób korzystających z ciepłej wody. Przy 1-4 osób zamieszkujących
    mieszkanie czy dom nie ma sensu inwestować w zasobniki CWU, bo o wiele
    lepszym rozwiązaniem jest kocioł 2-funkcyjny.

    Ja dla przykładu mam kocioł 2-funkcyjny, który zapewnia mi ciągłe
    dostarczanie ciepłej wody dla 2 osób kąpiących się w 2 łazienkach
    jednocześnie. W razie zjazdu rodzinnego i potrzeby korzystania w tym
    samym czasie z innych ujęć ciepłej wody, mogę zmienić jeden parametr w
    ustawieniu kotła i kocioł zaczyna mi grzać zasobnik CWU, który
    standardowo współpracuje z kotłem węglowym.

    P.S. Przy kotle, który posiadam nie ma większych problemu ze zrobieniem
    cyrkulacji ciepłej wody nawet podczas pracy w trybie 2-funkcyjnym.