  • Data: 2014-08-05 13:29:49
    Temat: Re: Sprzę AV do domu - związane z nowym domem
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Oczywiście, że Kowalski nie wybierze plazmy, bo Kowalskiemu bardziej się
    > podoba LCD z podświetleniem LED. W ten sposób Kowalski "oddał swój głos"
    > na technologię LCD, doprowadzając do upadku technologii PDP.

    Czyli jednak technologie nie są nie do odróżnienia. Ok jedna bzdura
    sprostowana.

    > O matko!
    > Każda z tych technologii ma zalety i ma wady.

    Słucham - jakie zalety w kontekście jakości obrazu ma matryca TN?

    > IPS nie dość, że dużo droższa to jeszcze najwolniejsza (najdłuższy czas
    > reakcji).

    I jak to się ma to filmów 60Hz?

    > Weź pod uwagę, że zastosowanie podświetlenia LED od spodu matrycy
    > (backlight czy full LED) zarówno poprawia jakość czerni w każdej z tych
    > technologii, a to była jedna z największych bolączek LCD i jeden z
    > największych atutów technologii PDP, który tym samym przestał istnieć,
    > niezależnie czy dotyczy to TN, VA, IPS
    > Przy czym wprowadzenie technologii IPS miało z kolei wyeliminować wadę
    > ekranów TN polegającą na zawężeniu kąta widzenia i poprawę odwzorowania
    > kolorów.

    O w końcu cos o jakości obrazu - tak odwzorowanie kolorów.

    > W technologii TN zaś stosowano specjalną warstwę rozpraszającą, której
    > zadaniem było zwiększenie kata widzenia. Zaś odwzorowanie kolorów
    > poprawiano na drodze elektronicznej.

    ROTFL

    > Tak naprawdę to przeciętny Kowalski nie jest w stanie odróżnić TN, VA i
    > IPS. Te różnice dla użytkownika to są tylko i wyłącznie danymi
    > technicznymi, a przy okazji "chłytem marketingowym".

    ROTFL. O ile rozróznieni xVA od IPS może stanowić jakiś problem o tyle
    odróżnienie TN kontra nie-TN nie stanowi żadnego problemu.

    > Dlatego proponuję, abyś zakończył tą dyskusję demagogiczną, która stosuje
    > argumentum ad personam.

    Znowu wyciąłeś fragment cytatu.

    > Ja Ci nie zarzucam brak doświadczenia

    Jaaasne :-)

    > tylko wskazuje Twoje błędy w wypowiedziach. O braku doświadczenia to Ty
    > sam piszesz.

    Nie, ty nie prostujesz błędów w moich wypowiedziach. Ty najpierw piszesz
    jakąś bzdurę sugerując że ja ją napisałem a następnie z nią polemizujesz.

> [...]
    > to uwagi, tak samo jak "przeciętny Kowalski" nie jest w stanie odróżnić
    > czy dany telewizor to PDP czy też LCD z TN, VA lub IPS.
    > "Nieprzeciętny Kowalski" taki jak ja czy Ty, zaś będzie będzie się
    > doszukiwał "dziury w całym". Ty zauważasz w LCD zbyt ostry obraz. Ja
    > natomiast widzę wypalony ekran PDP, bo sobie wyświetlę jednolite tło.
    > Tak więc albo mamy dyskutować o "przeciętnym Kowalskim", dla którego
    > wszystkie problemy, o których piszemy nie istnieją. Wobec czego cała ta
    > nasza dyskusja jest bezsensowna i twierdzenie, że Kowalski jest idiotą bo

    I znowu mieszasz fragmenty różnych wypowiedzi i wysnuwasz bzdurny wniosek.
    Pisałem o użytku domowym a nie o użytku przez przeciętnego kowalskiego.
    Plazma się nie wypali przy zwykłym użytku domowym (oglądanie _różnych_
    kanałów a nie ciągle wyświetlanie tego samego statycznego obrazu)

    > Albo dyskutujemy o prawie niezauważalnych niuansach i wtedy wypalanie PDP
    > czy kąt widzenia LCD mają znaczenie.

    Dyskutujemy o jakości obrazu. Odwzorowanie kolorów to nie jest "prawie
    nieznaczący niuans".

    > Póki co to Ty starasz się bagatelizować wady PDP twierdząc, że dla
    > "Kowalskiego" nie ma to znaczenia, zaś do LCD podchodzisz jak analityk,
    > przy czym posługujący się danymi technicznymi sprzed 10 lat.

    I znowu zamiast dyskusji z argumentami które przedstawiam dyskutujesz ze
    swoimi urojeniami - gdzie niby posługuję się "danymi technicznymi sprzed 10
    lat."?

    Pozdrawiam
    Ergie