  • Data: 2014-08-02 12:04:54
    Temat: Re: Sprzę AV do domu - związane z nowym domem
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-01 09:55, Ergie pisze:

    > Przeczytaj jeszcze raz bo jak zwykle polemizujesz z teza której nie
    > wygłosiłem.
    > Sprostowałem twierdzenie jakoby obie technologie były nie do
    > odróżnienia. Nie pisałem, ze w ślepym teście kowalski wybierze plazmę.

    Oczywiście, że Kowalski nie wybierze plazmy, bo Kowalskiemu bardziej się
    podoba LCD z podświetleniem LED. W ten sposób Kowalski "oddał swój głos"
    na technologię LCD, doprowadzając do upadku technologii PDP.

    > ROTFL Nie nazywaj teoretyzowaniem czegoś czego nie znasz albo
    > rozumiesz. Rodzaj matrycy ma realny wpływ na obraz. I wiedzą o tym też
    > konsumenci dlatego od jakiegoś czasu w przypadku telefonów i tabletów
    > producenci chwalą się gdy użyli lepszego ekranu niż TN.

    O matko!
    Każda z tych technologii ma zalety i ma wady.
    IPS nie dość, że dużo droższa to jeszcze najwolniejsza (najdłuższy czas
    reakcji).
    Weź pod uwagę, że zastosowanie podświetlenia LED od spodu matrycy
    (backlight czy full LED) zarówno poprawia jakość czerni w każdej z tych
    technologii, a to była jedna z największych bolączek LCD i jeden z
    największych atutów technologii PDP, który tym samym przestał istnieć,
    niezależnie czy dotyczy to TN, VA, IPS
    Przy czym wprowadzenie technologii IPS miało z kolei wyeliminować wadę
    ekranów TN polegającą na zawężeniu kąta widzenia i poprawę odwzorowania
    kolorów.
    W technologii TN zaś stosowano specjalną warstwę rozpraszającą, której
    zadaniem było zwiększenie kata widzenia. Zaś odwzorowanie kolorów
    poprawiano na drodze elektronicznej.
    Tak naprawdę to przeciętny Kowalski nie jest w stanie odróżnić TN, VA i
    IPS. Te różnice dla użytkownika to są tylko i wyłącznie danymi
    technicznymi, a przy okazji "chłytem marketingowym".

    > Masz ....

    Dlatego proponuję, abyś zakończył tą dyskusję demagogiczną, która
    stosuje argumentum ad personam.

    > ROTFL Zabolało bo zachowałem się jak Ty. To Ty mi ciągle zarzucasz
    > brak doświadczenia.

    Ja Ci nie zarzucam brak doświadczenia tylko wskazuje Twoje błędy w
    wypowiedziach. O braku doświadczenia to Ty sam piszesz.

    > W kontekście użytku o jakim dyskutujemy wypalenie plazmy _jest_ mitem.

    Nie jest mitem. Luminofor ulega wypalaniu, czego też dałem dowód, a
    jakość obrazu z czasem ulega pogorszeniu, ale "przeciętny Kowalski" nie
    zwraca na to uwagi, tak samo jak "przeciętny Kowalski" nie jest w stanie
    odróżnić czy dany telewizor to PDP czy też LCD z TN, VA lub IPS.
    "Nieprzeciętny Kowalski" taki jak ja czy Ty, zaś będzie będzie się
    doszukiwał "dziury w całym". Ty zauważasz w LCD zbyt ostry obraz. Ja
    natomiast widzę wypalony ekran PDP, bo sobie wyświetlę jednolite tło.
    Tak więc albo mamy dyskutować o "przeciętnym Kowalskim", dla którego
    wszystkie problemy, o których piszemy nie istnieją. Wobec czego cała ta
    nasza dyskusja jest bezsensowna i twierdzenie, że Kowalski jest idiotą
    bo wybrał LCD jest bezpodstawne.
    Albo dyskutujemy o prawie niezauważalnych niuansach i wtedy wypalanie
    PDP czy kąt widzenia LCD mają znaczenie.
    Póki co to Ty starasz się bagatelizować wady PDP twierdząc, że dla
    "Kowalskiego" nie ma to znaczenia, zaś do LCD podchodzisz jak analityk,
    przy czym posługujący się danymi technicznymi sprzed 10 lat.