    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Stara podłoga z niecką.
    Date: Wed, 6 Feb 2013 15:11:46 +0100

    Użytkownik "fan" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > stary, przedwojenny ale w dość dobrym stanie - cały wykonany z
    > drewna.Podłoga, którą chcę
    > remontować, znajduje się w pokoju(6mx4m)na piętrze(strop
    > drewniany).Problem polega na tym, że podłoga jest w kształcie niecki i na
    > samym środku jest 3,5cm niżej niż
    > po bokach. Zastanawiałem się nad oderwaniem tych desek i wyrównaniem
    > legarów,ale mogę uszkodzić deski przy tej operacji(deski przybite są
    > długimi gwoździami i
    > b.dobrze trzymają,a poza tym dół wykończony karton-gipsem i nie chciałbym,

    Dobrze kombinujesz - jak zaczniesz wyciągać gwoździe to jest spora szansa,
    że przy tej okazji popękają łączenia płyt piętro niżej. Takie pytania
    pojawiają się tu kilka razy do roku i odpowiedź niezmiennie jest ta sam -
    nie ma dobrego i prostego sposobu na wyrównanie takiego stropu, bez większej
    demolki.

    Nie wiem ile planujesz jeszcze tam mieszkać i czy planujesz jakieś większe
    remonty. Zależnie od tego dobrą radą będzie albo nie robić nic, albo zerwać
    wszystko nabić łaty i nowe deski, a później naprawić pęknięcia płyt poniżej.

    > Myślę o panelach, tylko w jaki sposób zniwelować tę nieckę? Za wszelkie
    > rady będę wdzięczny.

    Panele to nie jest dobry pomysł na taki strop. Nawet jak zniwelujesz nieckę
    to strop ten będzie pracował. Efekt będzie taki, że drobiny piasku będą
    wchodziły między panele i uszkadzały krawędzie. Po roku dwóch (zależnie od
    intensywności chodzenia) będzie już dość wyraźnie widać wszystkie łączenia.
    Trochę pomaga użycie paneli z V-fugą, gdzie ta krawędź jest w innym kolorze
    więc nawet jak jest już uszkodzona to nie rzuca się w oczy.

    Pozdrawiam
    Ergie