  • Data: 2013-08-27 22:27:11
    Temat: Re: Stare drewno do porąbania - jaka siekiera ?
    Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-27 21:10, Adam pisze:

    > Jak slysze klin to mi sie XIX w. przypomina. Kup Fiskarsa - sredniego a najlepiej
    najwiekszego, do rozlupywania drewna. Zadne kliny ani mloty nie beda potrzebne.
    > No i wytrzyma dluuuuugie lata bez jakichs dziwnych zabiegow w stylu wbijanie klina
    do trzonka czy moczenie w wodzie :D

    Widać nigdy nie łupałeś porządnych odziomków z sękami albo wiąza.

    Jak ktoś całe życie kupuje równiutkie metry z lasu, to mu fiskars
    wystarczy. Spróbuj rozłupać takim fiskarsem drzewo rosnące na skraju
    lasu - poskręcane od wiatru, pełne sęków, a jak do tego jeszcze będzie
    to wiąz, to już całkiem zapomnij o tym scyzoryku od fiskarsa.

    Pozdrawiam,
    MW