  • Data: 2012-11-28 11:52:36
    Temat: Re: Sterowanie ogrzewaniem sterownik z głowicami {OT}
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:k94g8c$qhg$1@node1.news.atman.pl...

    > ostatnio się zrobiła trochę bardziej merytoryczna, dlatego odpisuję
    > tylko dlatego...

    Nic nie rozumiem, ale moze zycie Cie jakos meczy.

    > a ja to o czym niby pisałem? poniżej sam nie zaraz zacytujesz....

    > czy widzisz tu jakąś sprzeczność?
    > ja nie...

    Taka jedynie, ze Kris pisal o grzejnikach, zamknietych glowicach i pompie,
    ktorej powinno sie zapewnic cyrkulacje. Grzejnik, glowica, pompa, rozumiesz?
    Nie jakis tam kociol. Jak nie bedzie sprzegla i mieszacza, bo instalacja
    tego nie wymaga to i pompa kotlowa pozostaje bez przeplywu.

    > zaraz zaraz!
    > nawet przez sekundę nie twierdziłem niczego podobnego!
    > wytknąłem tylko brak pompy przed sprzęgłem - krytycznej jak pewnie wiesz,
    > dla poprawnego działania całej instalacji
    > brak tej pompy to babol! a widziałem już takie instalacje...

    Ale ona nie ma znaczenia dla zamknietych glowic. Po co wogole o niej pisac?

    > Ok. ale po proszę o sprecyzowanie do której części mojej wypowiedzi sie
    > odnosisz?
    > Czy tego co ja polecam, czy tego co ja neguję?

    Jedno i drugie robia amatorzy.
    Sterowanie petlami podlogowki na zasadzie glowic termostatycznych jest
    amatorszczyzna i przerostem formy. Amatorszczyzna, bo ten rodzaj ogrzewania
    nie nadaje do takiego sterowania.
    Szukanie pomieszczenia referencyjnego w polaczeniu z ogrzewaniem podlogowym
    tez jest amatorszczyzna i swiadczy tylko o kompetencji instalatora.
    Oczywiscie pomijajac szczegolne przypadki.

    > to zdanie by sugerowało, że jednak podzielasz mój pogląd...

    Tak, ale nie zamiennie z glowicami.

    > no i sam popatrz - zadajesz pytanie i sam sobie na nie błędnie odpowiadasz
    > potem bazując na swoich domniemaniach mnie obrażasz.
    > to jest właśnie nie merytoryczne...

    Ja Ciebie obrazam powiadasz...? :-)
    A gdzie? Mam jakies dziwne wrazenie, ze... no nic. Wiec skoro bierzesz
    udzial w dyskusji to chyba mozesz odniesc sie w jakis konwersacyjny sposob
    zamiast pisac o obrazaniu, a jezeli normalna dyskusja powoduje u Ciebie
    dyskomfort psychiczny, to moze rzeczywiscie nie bierz w niej udzialu. Pozwol
    wiec, ze pomine Twoj stan emocjonalny i zacytuje cos co napisales i co
    sugeruje, ze chcesz sterowac bezposrednio odbiornikami ciepla, grzejnikami i
    petlami podlogowki:
    ">>> zawsze polecam sterowanie odbiornikami ciepła (tu: grzejnikami i
    pętlami

    Moje zdanie "jezeli proponujesz..." nie jest pytaniem, tylko zdarzeniem
    warunkowym.
    Czytajac to co pisales o sterowaniu odbiornikami ciepla zakladam, ze chcesz
    petle podlogowki sterowac bezposrednio, mniej wiecej kazda oddzielnie. A
    jezeli wykluczymy temp. na kotle o czym sam pisales to zakladam, ze
    proponujesz robic to w oparciu o inne czynniki wewnatrz domu.
    Wiec kiedy warunek "jezeli" w tej dyskusji jest spelniony to wnioskuje, ze
    doswiadczenie z wiekszymi podlogowkami masz niewielkie.

    > wydaje mi się że tego dotyczył wątek - zamknięcia wszystkich grzejników
    > przez głowice na grzejnikach
    > czyli nawet bez [OT]

    Czyli nie rozmawiamy juz o cyrkulacji wody, sprzegle i glowicach? OK

    > ok. źle to zabrzmiało - różnice są znaczne
    > ja miałem na myśli funkcję ochrony kotła przed korozją temperaturową
    > ale praktyk by się na pewno zorientował z kontekstu w czym rzecz...
    > nie mniej jednak, zdanie wyjęte z kontekstu może wzbudzać sprzeciw...

    > oczywista oczywistość,
    > ale wydaje mi się, że nie sugerowałem niczego podobnego...
    > znowu coś błędnie domniemujesz,

    Sugerujesz, ze mieszacz robi to samo co sprzeglo, tylko lepiej. Nie wiem co
    autor wewnetrznie mial na mysli piszac cos tak nieodpowiedzialnego. Tekst
    techniczny czyta sie wprost, wiec kiedy widze mieszacz robiacy to samo co
    sprzeglo, to cos mi sie jednak nie zgadza. Nie domniemam blednie tylko widze
    co widze. To tak jakby napisac, ze pocisk z armaty robi to samo co samolot
    pasazerski, oba przeciez lataja, z ta roznica, ze jedno przy okazji. Chcesz
    byc dobrze rozumiany to pisz precyzyjnie.

    > ale takie nieporozumienia mogą sie zawsze zdarzyć, jak popełniam błąd i
    > próbuje kogoś czegoś nauczyć na odległość...
    > [tak wiem, zaraz nabluzgasz, że nie potrzebujesz nauki ode mnie... może to
    > nie było do Ciebie]

    Po prostu pisz precyzyjnie uzywajac wlasciwej terminologii. Czytaja to takze
    tacy co planuja wlasne rozwiazania i to co tu wyczytaja moze byc dla nich
    wazne.

    > z drugiej jednak strony, równoważenie przepływów przydatne jest
    > przy precyzyjnej regulacji temperatury na kotle oraz na odbiornikach.
    > to nie są tematy kompletnie rozłączne...

    Po to daje sie sprzeglo.

    > dziwne, że tu sie do niczego nie przyczepiłeś?

    Co to za podejscie? Czepiac sie?
    Odnioslem sie do calosci nizej co tez Ci sie nie podoba, bo podobno
    niemerytoryczne i jakies osobiste czy cos.

    > no i po co te osobiste wycieczki?
    > co to ma do merytoryki, na którą się klniesz?

    Nie ma tu osobistych wycieczek. Nie uznajesz krytyki to moze lepiej nic nie
    pisz. Tu nie ma miejsca na poglady. Sa jakies tam rozwiazania, ktorych
    stosowanie warunkuja inne czynniki. Wiec jakie poglady? Kiedy piszesz, ze
    mieszacz robi to samo co sprzeglo to czego sie spodziewasz? Pisanie, ze
    widziales zawor nadmiarowy przy kotle jako zabezpieczenie, ze sprzeglo nie
    jest jedyna opcja czy lekiem na kazde zlo, swiadczy o tym, ze rozumiesz o
    czym piszesz? Stosowanie wymiennika ciepla, zaworu nadmiarowego, czy
    mieszacza nie ma nic wspolnego ze sprzeglem. To w zaden sposob nie sa
    zamienne urzadzenia. Sprzeglo hydrauliczne pelni konkretna role w instalacji
    i nie sluzy do tego co jakos w domysle sugerujesz, czyli zapewnieniu
    cyrkulacji obiegu kotlowego. Stosowanie sprzegla to nie kwestia czyjego
    uporu o czym wspominasz, a kwestia dedykowanych rozwiazan dla konkretnych
    sytuacji. Poglady nic do tego nie maja.
    I owszem to jest jak najbardziej merytoryczne, pokazywanie co jest nie tak,
    co jest glupie i nieprawidlowe.

    Pozdro.. TK