  • Data: 2012-11-29 13:49:21
    Temat: Re: Sterowanie ogrzewaniem sterownik z głowicami {OT}
    Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Zgodzę sie z Mańkiem że nikt nie pytał czy bedzie to korzystne czy nie dla
    > kotła.
    > Problem dotyczył zamkniecia wszystkich grzejników i związanymi z tym
    > konsekwencjami dla pomp- pomp obiegów grzejnikowych. A Ty ciągle o obiegu
    > kotłowym.

    ja faktycznie skupiłem się na cyrkulacji cieczy w obiegu kotłowym (który nie
    ucierpi z podanych wcześniej przyczyn, przy zamkniętych odbiornikach)
    być może zabrakło z mojej strony tego krótkiego wyjaśnienia...

    > "Jak przy zamknietych grzejnikach woda ma krażyć w obiegu?"- grzejnikowym
    > dodam

    odpowiedź jest dość prosta: skoro grzejnik (stanowiący cześć obwodu) jest
    zamknięty => brak krążenia i tyle...
    a co to znaczy dla pompy? zależy jaka to będzie pompa, ale w najczęściej
    spotykanych małych pompkach nie będzie grozić niczym
    i pozostawianie jednego grzejnika na stałe otwartego takiej pompie w niczym
    nie pomoże...

    pzdr