  • Data: 2011-02-13 21:08:22
    Temat: Re: Sterownik pomp co
    Od: "kurdebalans" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Miki" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ce04cc1f-5e9d-416b-ba98-8d76e17aacd4@u6g2000vbh
    .googlegroups.com...
    > To są grzejniki czy podłogówka?
    > Jeśli grzejniki to zawory i głowice termostatyczne na grzejnikach i
    > pompa, która wykryje, że się wszystkie zamknęły (np. Grundfoss alpha 2).

    Rozumiem, że nie chcesz stabilizować temperatury w pomieszczeniach bo to
    masz już jakoś rozwiązane.

    .2 obiegi podłogówki (razem 12 pomieszczeń), 2 obiegi grzejnikowe (23
    .grzejniki, kilka w pomieszczeniach z podłogówką), 2 nagrzewnice (2
    .oddzielne pomieszczenia warsztatowe).
    .Pomiar temperatury będzie dokonywany w kilku reprezentatywnych
    .pomieszczeniach dla danego obiegu (najzimniejszych) czyli w 10-11
    .miejscach.
    .Myślałem o termostatach ściennych (właśnie takich od podłogówki) ale w
    .każdym obiegu są conajmniej 2 pomieszczenia "priorytetowe", a taki
    .czujnik może tylko zmierzyć w jednym punkcie..
    .Opcjonalnie można założyć w każdym takim pomieszczeniu sterowniki
    .podtynkowe, które włączałyby wspólną pompę przez jakiś przekaźnik, ale
    .to już jest komplikacja no i koszt - 10 sterowników niech tylko po 200
    .zł...
    .Wymiana pomp nie wchodzi w grę - koszt byłby zbyt duży.
    .Generalnie chodzi o ograniczenia zużycia ciepła i prądu - pompy nie
    .muszą pracować w określonych godzinach, no chyba że jest za zimno w
    .pomieszczeniu (np. ktoś zostawił otwarte okno)
    .Pozdrawiam
    .Miki

    Myślę że temu podoła tylko sterownik na mikrokontrolerze.
    Sterowanie z dokładnością do każdego grzejnika/pomieszczenia z indywidualnym
    nastawem temperatury w każdym pomieszczeniu, z podtrzymaniem minimalnej
    temperatury i sterowaniem czasowym. Wykryje też zostawione otwarte okno i
    podniesie alarm. Obsłuży priorytety
    Regulacja dwustanowa.
    Potrzebne są elementy wykonawcze czyli elektrozawory.(nie wieem czy są tanie
    i czy są w ogóle)

    Popytaj na grupie elektronika.
    X.x.