  • Data: 2013-08-01 15:39:28
    Temat: Re: Stół warsztatowy "Zrób To Sam"
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof Garus" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Brat moj u siebie ma stol taki o jakim tu mowimy:
    > - wygiety z kontownikow 5mm, chyba tych mocniejszych
    > - pod blat zrobiona rynienka
    > - w rynience 2 warstwy plyt takich:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yta_pa%C5%BAdzie
    rzowa
    > - nic nie impregnowane ani nie klejone. Imadlo sie trzyma (chyba przez ten
    > kontownik)

    No ale nie ma tego podpartego tylko na 4 rogach, prawda? Płycie (czy to
    wiórowej czy OSB) wilgoć szkodzi w tym sensie że jak jest niepodparta to się
    wygina. W przypadku gdy płyta jest podparta na 4 krawędziach problem nie
    istnieje.

    > Tez jakis stol planuje, i ten watek jak na zamowienie :)
    > Pytanie mam dodatkowe: jak mam w garazu ogrzewanie podlogowe, to czy nie
    > powineinem oprzec nozek na jakichs deskach zeby rozlozyc napiecie? Niby
    > wtopione siatka i
    > wlokna, ale jakos tak...

    To zależy kto Ci tę wylewkę robił, jak jest gruba i jak mocna. No i
    oczywiście co jest pod spodem.

    Jeśli np. pod spodem jest 20cm miękkiego styropianu, a wylewka to 3cm piasku
    z odrobiną cementu to lepiej rozłożyć ciężar na większej powierzchni :-)

    Tak czy inaczej drewniane podkładki warto dać by całość wyciszyć.

    > Czy warto konstrukcje stolu uziemic?

    Jak masz różnicówkę (a pewnie masz) to warto stół podłączyć do połączenia
    wyrównawczego - czyli pośrednio uziemić. Zawsze to większa szansa że
    różnicówka zadziała.

    Pozdrawiam
    Ergie