  • Data: 2011-06-02 16:06:49
    Temat: Re: Studnia hydrofor \ 12m
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Niestety żaden.
    > Wodę zassać mozna co najwyżej do ~10 metrów.
    > Wynika to z gęstości wody i ciśnienia atmosferycznego. Pewnie w
    > internecie, albo w podręczniku fizyki są do tego wyliczenia.
    > Przy próbie ssania na wysokość większą niż te ~10 metrów po prostu
    > wytwarza się pod 10 m słupem wody próżnia.

    o widzisz, a ja mam wodę na 11m i jakoś próżni nie widzę, z kranu leci
    normalna mokra woda... :-)
    a wszystko napędza hydrofor JY1000 z pompą o mocy 1100 W, który
    wytwarza ciśnienie w instalacji 3 bary
    hydrofor mam w studni z kręgów i niestety ale pompa nie wytrzymuje tej
    wilgoci, po 2 sezonach odmówiła posłuszeństwa, jakoś taka ma
    niefortunną konstrukcję, ze skraplająca się na obudowie woda zbiera
    się w okolicach uzwojenia stojana, a wtedy o przebicia nietrudno...
    wymieniłem na taką samą na razie, ale jak ta pójdzie to do zestawu
    dołączę głębinową: http://allegro.pl/omnigena-omni-tech-1100-5-pompa-gl
    ebinowa-brzesko-i1631919081.html
    i takie też rozwiązanie polecam...:-)

    pozdrawiam