  • Data: 2010-07-11 23:06:25
    Temat: Re: Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "ZS" <a...@w...pl> wrote in message news:i1d68e$mt0$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
    > zakończyć? Jak zrobić 10L/min albo 5 skoro wszystkie pompy mają minimum
    > 30L/min. Gdy włączę tę pompę zaraz wypompuje wodę i zassie powietrze.
    > Robiłem to na własnym filtrze czyli rura 25mm albo 40mm z dziurkami
    > robionymi wiertłem 1mm na odległości 50cm (diura przy dziurze) i owinięta
    > siateczką. Bez problemu z pojemnika z wodą woda szybko idzie. Natomiast z
    > odwiertu szła szybko ale się szybko skończyła:)
    >
    > W dodatku jest problem z zalewaniem tej pompy i tu moje pytanie czy pompa
    > z hydrforem zdoła wyciągnąć powietrze z rury a dopiero potem wodę? Np
    _aj50_60_pompa_express_wysy.html

    > A możne kupić taki filtr? Ale nie wydaje mi się lepszy niż te dziurki w
    > rurze. Cięzko go też połączyć z rurą pcv.
    > http://allegro.pl/item1104714099_filtr_do_studni_6_4
    _cala_iglowy_studzienny_grot.html

> [...]
    > minut, potem czeka 1h i znów ma 100L. Tylko nie wiem czy ma jakąś osłonową
    > rurę i do jakiej głębokości ale chyba nie ma. Ale to praktycznie jak
    > studnia z kręgów tylko bez kręgów. Jeżeli ja bym wykopał kręgową na 5m to
    > z 3m3 wody by było ale to masa roboty i koszty koło 2000zł.
    >
    > Nie mam pomysłu co tu zrobić mam dziurę na 6m, 10m rury 40mm i 10m rury
    > 25mm ze zrobionym filtrem. Mogę taki też zrobić na tej 40mm. Może jakoś
    > jedną w drugą włożyć? A może tą cienką włożyć i obsypać żwirem? Nie wiem
    > też co z pompą bo teraz nie mam samozasysającej i muszę ja zalewać a jak

    Na początek popatrz na link, który ci wysłałem - dziurki to nie
    wszystko. Gdy wybijałem studnię na działce (filtr ze ślimakiem i rura 5/4")
    przechodziłem przez klka warstw iłów, poszła cała sztanga (6m + filtr), ale
    dostałem najlepszą wodę we wsi... :-)))). Ogólnie można pańskich jajec
    dostać, jeżeli nie ma się 4 ludzi do pracy przy studni. Czyli zwołujesz
    rodzinę albo sąsiadów i do dzieła (picie i grill po pierwszej wodzie ze
    studni. Teraz - gdybym miał wybierać wybrałbym kręgi. W końcu stawiasz taki
    krąg, wykopujesz z jego wnętrza ziemię i on się zapada, wtedy na zaprawie
    betonowej ustawiasz na nim drugi krąg i tak, aż woda zacznie szybko
    napływać - potrzebne jest też ubezpieczenie lina (szelki) pod pachy, możesz
    trafić na kurzawkę i utonąć razem z kręgami. Dopiero gdy sięgniesz wody
    zaprzetajesz drążenia. wtedy trzeba kamienie i żwir na dno, aby ziemia czy
    piasek w studni były obciążone, aby ci ciśnienie górotworu nie wyrzucało
    mułu do studni. Stanowią one też rodzaj filtru. Do kręgów wlożysz pompę
    zanurzalną z pływakiem - pompuje samoczynnie wodę do określonego poziomu w
    studni - załączy się sama, gdy woda znów napłynie. Pompę załącza wyłącznik w
    zbiorniku pływakowy, przewodnościowy albo termiczny. Po napompowaniu wyłączy
    on dopływ prądu do pompy mimo, że wody w studni będzie dosyć. Jezeli
    zużywasz więcej wody postaw drugi zbiornik, lub jeden duży. Do podlewania
    możesz użyć drugiej pompy. Zanurzalnej lub zwykłej - zasilanej z odpływu
    zbiornika lub z kosza ssawnego na rurze ssawnej nawet elestycznej -
    zbrojonej aby się nie zassała.