    From: mal <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?
    Date: Mon, 12 Jul 2010 02:59:08 -0700 (PDT)

    On 12 Lip, 08:20, ZS <a...@w...pl> wrote:

    > Dom jakies 500m od strumykówhttp://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=51.50869
    6,16.261042&spn=0.002511,0...

    Odważny jesteś!

    > Tak sobie myślę że lepszym wyjściem będzie chyba studnia kopana.Niestety
    > dużo droższym:( Kręgi na 5m. Woda do 2,5m by podeszła to miałbym 2m3
    > wody codziennie w godzinę wypompowane.

    Pozostań na razie przy swoim pomyśle, ale nie wbijaj się jednak
    głębiej. Tam wcale nie musi być lepsza woda. W Twojej okolicy trzeba
    mieć na uwadze SĄSIEDZTWO Żelaznego Mostu. Może nie samo
    zanieczyszczenie od niego, ale jego głębokość powoduje, że im głębiej
    wiercisz tym bardziej możesz natrafić na zaburzenia w obrębie
    przepływu w warstwie wodonośnej.

    Studnia kopana to koszt niższy od studni wierconej. Studniarze u nas
    liczą za wykopanie kręgu tyle ile kosztuje sam krąg. Możesz więc
    sprawdzić, czy to będzie Ci się kalkulować. Krąg fi 800 mm kosztuje
    100 zł x 2 = 200 i x 6 kręgów = 1200 zł.+ pokrywa ok.100 zł.
    Natomiast metr wiercenia studni łącznie z zafiltrowaniem to średnio od
    250 - 350 zł. (im głębiej tym mniej za 1 m wiercenia).

    Teraz jeśli chodzi o wahania lustra wody - to musisz się liczyć, że
    będą one wynosić +/- 1,5 m. Nie powinny być większe, ponieważ rzeka
    Rudna nie drenuje tu terenu, opady w tym rejonie nie są rzadkością,
    zapewne nie mniej jak średnio 600-650 mm/rok. Jeśli są w pobliżu
    jakieś rowy melioracyjne to musisz lokalizować swoją studnię jak
    najdalej od nich (jeśli będziesz robił kopaną).

    mal