  • Data: 2009-01-25 19:46:18
    Temat: Re: Sufit podwieszany w niskim pomieszczeniu
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    tornad pisze:
    > Dlatego powtarzam; metalowe ksztaltki owszem nadaja sie, nie mam zamiaru
    > nikogo od ich stosowania zniechecac, ale sa produkowane jako erzatz material.
    > Przecie duuzo wczesniej stosowano normalne drewno a nie odwrotnie.
    O kamieniu (łupanym?) nie zapominaj ;)
    Nie twierdzę że drewno jest złe, a blacha cacy, sam chciałbym mieć dom w
    całości z drewna najchętniej, ale widzę co z drewna porobili moi
    poprzednicy i po 5-10 latach co się z tym dzieje.
    Dzisiejsze drewno które kupujesz w castoramie "bo najtaniej" nijak się
    nie ma do drewna przedwojennego nieżywicowanego i sezonowanego, teraz to
    się suszy dopiero u ciebie na suficie, pracując, trzeszcząc i powodując
    pęknięcia gipsu. Bo drewno jest fajne, ale do łączenia z drewnem (pod
    płyty drewniane, panele, deske itd) a nie jako stelaż do gipsu. Kiedyś
    faktycznie dawało sie drewniane rusztowania pod gips, ale to było dawno
    - i jakoś się tego już nie praktykuje (a przynajmniej ja nie widzę), z
    jakichś powodów. Np takich jakie widziałem u sąsiada który ~10 lat temu
    robił remont od zera a teraz robi od nowa, bo drewno naciągneło wilgoć
    albo wyschło, wypaczyło się jak chciało, praktycznie widać u niego było
    każdy kawałek płyty gipsowej - nie było niepękniętego łączenia. Byćmoże
    zawiodło coś innego (też), np zbyt duża wilgotność, zbyt słaba
    wentylacja, złe spoinowanie, złe płyty...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173